Захист прав споживачів: повернення товару

«Захищаємо ваші інтереси знаннями і досвідом.»

Зал Дмитро Олександрович
E-mail
zal@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-70

Спеціалізується на захисті авторських прав, винаходів, патентів, торговельних марок, супроводженні тендерів, захисті прав споживачів, спорах зі страховими компаніями, юридичному супроводі у справах про адміністративні правопорушення.

Зв'язатися зараз

Захист прав споживачів: повернення товару

Щодня в Україні громадяни постійно купують товари та оплачують послуги, тобто є споживачами в розумінні чинного законодавства.

Проте на практиці трапляються досить часто випадки, коли придбаний товар був неналежної якості і кінцевий споживач бажає його повернути до Інтернет-продавця або стаціонарного магазину. В чому і наявна актуальність обраної тематики на сьогодні.

У цій інформаційній статті ми поговоримо про особливості повернення товару за українським законодавством.

Які існують способи врегулювання спорів про захист прав споживачів?

На сьогодні в Україні можливо виділити такі основні способи захисту прав споживачів, а саме:

  • Досудове врегулювання спору – передбачає собою звернення громадянина до територіальних органів Держпродспоживслужби (якщо особа перебуває в районі чи місті обласного значення, то можливо також звертатися до відділу по захисту прав споживачів, що знаходиться у місцевих державних адміністраціях та виконавчих ОМС.
  • Судове врегулювання спору – передбачає собою звернення громадянина до судових органів влади із позовною заявою у випадку, якщо спір неможливо вирішити в досудовому порядку.

Детальніше поговоримо про кожен із способів.

Якщо споживач вирішив врегулювати спір в досудовому порядку, то він повинен розуміти, що звернення до Держпродспоживслужби може бути розглянуто лише тоді, коли в ньому зазначено орган до якого воно направлене, ПІБ заявника, його місце проживання, викладена основна суть проблемного питання, що виникла на практиці та причини повернення товару. Також звернення повинно містити дату та підпис заявника.

Крім цього, до звернення слід додавати доказову базу, яка підтверджує викладені обставини та засвідчує порушення прав споживача з боку продавця товару. Варто зазначити, що звернення може бути подано як однією особою (індивідуально), так і декількома громадянами (колективно).

Стосовно судового врегулювання спору слід зазначити наступне.

Судовий захист порушених прав споживача можливий тільки тоді, коли були вичерпані всі інші способи захисту законних інтересів громадянина, а тому він є останнім законодавчим механізмом, що дозволяє відновити порушені права споживача та повернути неякісний товар.

Для звернення до суду слід підготувати позовну заяву, в якій описати чому позивач не зміг врегулювати спір в досудовому порядку та вказати обставини за яких його права були порушені, а також причини чому товар підлягає поверненню. До заяви слід додати відповідні докази, що підтверджують позицію позивача по справі (наприклад, чек купівлі товару тощо).

В судовому порядку позивач має право вимагати відшкодувати як завдану майнову, так і моральну шкоду. Варто зазначити, що у справах про захист прав споживачів за подання позовної заяви судовий збір сплачувати не потрібно.

Важливо! Перш ніж звертатися до відповідних державних органів з метою захисту своїх прав та повернення товару, памʼятайте, що слід спробувати звернутися спочатку до продавця товару із вимогою про його повернення внаслідок наявного дефекту, що впливає на кінцеву якість виробу.

В більшості випадків продавець може піти вам назустріч і прийняти повернутий товар. Також споживач має право на повернення товару або його обмін на аналогічний виріб протягом 14 днів з моменту його покупки, але це стосується лише тих товарів, що не були у використанні та є непошкодженими.

Якщо у вас залишилися питання щодо захисту прав споживачів та особливостей повернення товару, то звертайтесь до адвокатського бюро “Приходько та партнери”.

Наші юристи нададуть всі вичерпні відповіді клієнтам компанії під час проведення усних чи письмових консультацій, адже вони чудово розуміються на специфіці даної проблематики. Не зволікайте та звертайтесь саме до нас!

Розрахуйте вартість послуг

1 питання

Ви придбали неякісний товар?

Так
Ні

2 питання

Вам надали неякісну послугу або зовсім її не надали?

Так
Ні

3 питання

Сума збитків становить більш ніж 15 000 грн?

Так
Ні
E-mail
zal@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-70

Спеціалізується на захисті авторських прав, винаходів, патентів, торговельних марок, супроводженні тендерів, захисті прав споживачів, спорах зі страховими компаніями, юридичному супроводі у справах про адміністративні правопорушення.

Зв'язатися зараз
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація