E-mail
petryk@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-01

Керівник практики міграційного права, магістр права, експерт у сфері міграційного права.

Зв'язатися зараз

Наслідки відрахування іноземця з університету. Що варто знати?

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація

"Нам не важливо, на чиєму боці влада, а важливо, на чиєму боці закон."

Черніков Дмитро Юрійович
E-mail
chernikov@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-09

Спеціалізується на кримінальному, цивільному та адміністративному праві, перерахунку військових пенсій

Зв'язатися зараз

Перерахунок військових пенсій. Останні новини 2022. Юридичний супровід

Яким же чином можна збільшити свою пенсію?

Розглянемо на прикладі пенсії військовослужбовця збройних сил України.

Збільшити пенсію можливо за рахунок збільшення розміру грошового забезпечення із якого нараховується сама пенсія. Усім пенсіонерам ЗСУ починаючи з 01 січня 2018 року перестали нараховувати надбавки премію і доплати. Однак, у зв’язку із скасуванням 05.03.2019 постанови кабінету міністрів України 103 в частині, у військових пенсіонерах виникли підстави для перерахунку власних пенсій із врахуванням надбавок, премій та доплат.

Розглянемо етапи перерахунку пенсій військовослужбовцям ЗСУ

  • Спочатку треба звернутися до обласного військового комісаріату із заявою підготувати та направити до ПФУ оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року;
  • Після отримання даної довідки необхідно звернутися до головного управління пенсійного фонду України із заявою здійснити перерахунок цієї довідки;
  • Отримавши відмову пенсійного фонду у здійсненні перерахунку треба звертатися до окружного адміністративного суду із позовом щодо оскарження такої відмови;
  • Останній етап це вже безпосереднє виконання рішення суду.

На перший погляд процедура перерахунку пенсій військовослужбовцям не складна. Однак, на кожному етапі можуть виникнути складнощі, з якими може впоратися лише досвідчений юрист із досвідом в сфері перерахунку військових пенсій.

Тому радимо звертатися до ЮК “Приходько та Партнери”, оскільки за допомогою наших юристів вже сотні задоволених клієнтів отримують збільшену пенсію.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація

"Коли є мета – спосіб її досягти завжди знайдеться."

Миколаєва Юлія Володимирівна
E-mail
mykolaieva@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-05

Керівник відділу сімейної практики

Зв'язатися зараз

ОБОВ‘ЯЗКОВА ЧАСТКА У СПАДЩИНІ

Багато громадян України вважають, що якщо вони склали заповіт в інтересах одного із своїх дітей, то все майно після їх смерті стане власністю саме цього найбільш достойного сина, а інші діти, які за життя паплюжили честь їх родини, ображали батька та матір, вели себе негідно по відношенню до них – нічого з майна мати не будуть.

Інколи спадкодавець вважає, що він позбавляє спадкоємців першої черги права на спадщину.

Але на жаль для таких батьків це не в повній мірі відповідає діючому законодавству. При певних умовах навіть найбільш не любимий син або дочка, які виходячи з моралі та справедливості не мають ніякого права на майно своїх батьків все ж таки можуть отримати певну частку у спадщині.

Тому що існує в Цивільному кодексі України стаття 1241, в якій зазначено, що малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки спадкують, незалежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом (обов’язкова частка).

До непрацездатних осіб відносяться:

  • особи, які досягли віку – жінки – 55 років, чоловіки – 60 років, тобто віку, який дає їм підставу для одержання пенсії за віком, незалежно від того, чи продовжують вони працювати;
  • інваліди I, II та III груп.

Так, Конституційний Суд України у рішенні від 11 лютого 2014 року №1-рп/2014 дійшов висновку, що незалежно від змісту заповіту, право на обов’язкову частку у спадщині мають повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, визнані інвалідами в установленому законом порядку, незалежно від групи інвалідності.

Розкриття змісту поняття «повнолітні непрацездатні діти», що використовується в абзаці першому частини першої статті 1241 ЦК України щодо права на обов’язкову частку у спадщині, має ґрунтуватися на положеннях Сімейного кодексу та пенсійного законодавства та законів України, які регулюють соціальне страхування і визначають поняття «непрацездатний».

Враховуючи відносини між спадкоємцями та спадкодавцями розмір обов’язкової частки у спадщині може бути зменшений судом.
Також, звертаємо Вашу увагу, що право на обов’язкову частку у спадщині не може переходити в порядку спадкової трансмісії, оскільки має особливий характер.

Існують випадки, коли спадкоємець відмовляється від своєї обов’язкової частки у спадщині або не приймає спадкове майно у встановлений законом строк, у такому разі майно успадковується спадкоємцями за заповітом.

Шановні громадяни, якщо Ви хочете скласти заповіт на когось одного із своїх дітей, то пам‘ятайте, що якщо Ви по певним об’єктивним або суб’єктивним причинам не хочете (або боїтесь ) того, що Ваше майно після смерті не відійшло в якійсь частині дитині, яка з Вашої точки зору не заслуговує цього майна, то заповіт не буде повністю відповідати Вашій волі, оскільки непрацездатний Ваш син або дочка будуть мати право все рівно на частку спадщини!

В зв’язку з цим, перед складанням заповіту, раджу Вам проконсультуватися з юристом, щоб запобігти небажаному для Вас результату.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина

Головний Бухгалтер

E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-10

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку

Зв'язатися зараз

ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ

Фінансовий моніторинг вже давно є буденністю в якій існує кожен бізнес. Крім того, це те з чим зустрічається або обов’язково зустрінеться суб’єкт господарювання. Фінансовий моніторинг нормативно регламентований Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон).

По суті, фінансовий моніторинг являє собою діяльність уповноважених суб’єктів по виявленню незаконно отриманих доходів. Таку діяльність виконує держава в особі конкретних суб’єктів, які мають безпосередній доступ до фінансових операцій. Коло цих суб’єктів чітко визначене законодавством.

Система фінансового моніторингу складається з первинного та державного рівнів.

Первинний рівень формують:

  • банки, страховики, фінансові установи;
  • платіжні організації;
  • біржі;
  • учасники фондового ринку;
  • оператори поштового зв’язку;
  • інші спеціально визначені суб’єкти моніторингу.

Державний рівень складають:

  • НБУ;
  • Мінфін;
  • Мін’юст;
  • Міністерство цифрової трансформації України;
  • Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Як бачите, основним суб’єктом, який здійснює фінансовий моніторинг є банк (а також інші фінансові установи). Крім основних суб’єктів є ще й спеціально визначені – бухгалтери, юристи, нотаріуси, адвокати тощо. Всі суб’єкти первинного моніторингу повинні бути зареєстровані в спеціальному державному органі та виконувати обов’язки, визначені у статті 8 Закону.

Зокрема вони повинні повідомляти Державну службу фінансового моніторингу України про ряд фінансових операцій:

  • порогові;
  • підозрілі.

Пороговими є операції, що перевищують 400 000 грн. та містить законодавчо визначену ризикову ознаку. Поряд з цим на практиці достатньо лише перевищення суми у 400 000 грн.

Підозрілими можуть бути визначені такі операції:

  • якщо суб’єкт первинного фінансового моніторингу має підозру, що кошти є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
  • операція є підозрілою згідно з рекомендацією суб’єкта державного фінансового моніторингу чи типологічного дослідження.

Банки повинні повідомляти про обидва види операцій. А от додатково визначені суб’єкти – лише про підозрілі. Для визначення операції як підозрілої застосовується ризик-орієнтовний підхід. Це підхід враховує відповідні критерії ризику, зокрема, пов’язані з його клієнтами.

Потрапивши під фінансовий моніторинг, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати суб’єкту, зокрема банку, пояснення, підтвердження походження коштів, а також пояснити взаємозв’язок між надавачем та отримувачем коштів. Досить часто це становить труднощі для бізнесу.

Юридична компанія «Приходько та Партнери» знає фінансові тонкощі ведення бізнесу, звертайтеся, ми з радістю Вам допоможемо.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс наших клієнтів – час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Заступник керуючого партнера

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ПОРЯДОК ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ОБ’ЄКТІВ НЕРУХОМОСТІ З КЛАСОМ НАСЛІДКІВ CC1

Для об’єктів приватної забудови, адміністративно-побутових будівель малого та середнього бізнесу, малоквартирних будинків законодавством передбачається спрощена процедура введення в експлуатацію.

Якщо для об’єктів з класом наслідків CC2 та CC3 до органу ДАБК слід подати заяву й акт готовності до експлуатації, щоб отримати відповідний сертифікат, то для об’єктів CC1 (незначної складності) заповнюється та подається декларація про готовність об’єкта до експлуатації, яка після перевірки реєструється органом ДАБК.

Якщо Ви не бажаєте витрачати час та заглиблюватися в тонкощі оформлення документів для введення в експлуатацію об’єкта нерухомості, то завжди можете скористатися допомогою фахівців практики нерухомості та будівництва ЮК «Приходько та Партнери». Чекаємо Вас на консультацію!

Етапи введення в експлуатацію об’єкта з класом наслідків CC1

Однаковий алгоритм дій застосовується як для новобудов, так і за умов реконструкції чи капітального ремонту, а також легалізації об’єкта самочинного будівництва.

Щоб без проблем ввести в експлуатацію приватний будинок чи інший об’єкт нерухомості, який віднесений до класу відповідальності (наслідків) СС1, слід пройти наступні кроки:

  • Крок 1. Отримати будівельний паспорт.
  • Крок 2. Подати повідомлення про початок будівельних робіт.
  • Крок 3. Провести технічну інвентаризацію та отримати технічний паспорт.
  • Крок 4. Подати декларацію про готовність об’єкта до експлуатації.
  • Крок 5. Зареєструвати право власності в реєстрі речових прав.

Згідно зі ст.2 закону №208/94-ВР «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994, використання об’єктів будівництва СС1, не прийнятих в експлуатацію, тягне за собою відповідальність у вигляді штрафу – 36 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (станом на січень 2022 року – 89 316 грн).

Подання декларації про готовність об’єкта до експлуатації

Подається така декларація після завершення будівельних робіт. Заповнити стандартну форму декларації та подати її до відповідного органу ДАБК можна двома шляхами:

  • через онлайн-сервіс державних послуг «Дія» (електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві);
  • через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Важливі моменти при цьому:

  • орган ДАБК перевіряє правдивість інформації, що подана у декларації протягом 10 робочих днів, після чого вносить відповідний запис до реєстру будівельної діяльності;
  • декларацію допускається подавати лише за умови наявності відомостей про право власності/ користування земельною ділянкою, на якій знаходиться будова;
  • у разі подання декларації через ЦНАП знадобиться паспорт та ідентифікаційний код, якщо документи подає уповноважений представник (юрист) – то довіреність на нього;
  • плата за реєстрацію декларації для об’єктів незначної складності не передбачається;
  • датою прийняття в експлуатацію вважається дата реєстрації декларації.
20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація
E-mail
yarmoliuk@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-01

Спеціаліст практик міграційного та корпоративного права, також спеціалізується на юридичному супроводі стартап-проектів.

Зв'язатися зараз

Онлайн-сервіс юридичних та бухгалтерських послуг “КОНСУЛЬТАНТ”. Основні переваги мобільного додатку

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація
E-mail
plugatar@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-15

Юрист, спеціаліст у сфері державної реєстрації, захисту корпоративних і майнових прав юридичних осіб та з питань нерухомості.

Зв'язатися зараз

ПРИВЕДЕННЯ СТАТУТУ У ВІДПОВІДНІСТЬ

Як відомо, для більшості юридичних осіб Статут є основним документом, який регулює їх діяльність.

Змісту статуту велику увагу приділяють не лише засновники юридичної особи, а й державний реєстратор під час вчинення юридичних дій. Але життя не стоїть на місці, змінюється законодавство та в деяких випадках і діяльність юридичної особи. В таких випадках потрібно привести Статут у відповідність.

Разом з тим з прийняттям Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” привести у відповідність свої Статути мають всі ТОВ.

Приведення Статуту у відповідність означає внесення в нього тих змін, які проходять в діяльності юридичної особи. Приведення Статуту у відповідність це не лише внесення змін до нього. Це ціла процедура яка потребує не мало затрат часу уважності.

З чого почати?

  • Провести Загальні збори товариства, а якщо в юридичної особи один засновник – прийняти рішення засновника про внесення змін до статуту.
  • Рішення загальних зборів оформити протоколом.
  • Підготувати реєстраційну картку про внесення змін до Статуту
  • Звернутися до державного реєстратора з заявою про внесення змін до Статуту
  • Сплати адміністративний збір.

Приведення статуту у відповідність до чинного законодавства потребує завірення підпису учасників Товариства на статуті у нотаріуса. Це означає, що потрібно витратити час не лише на приведення редакції Статуту у відповідність, а й шукати нотаріуса, для завірення підписів учасників ТОВ на Статуті.

Як видно з переліку наведеного вище, процедура приведення Статуту у відповідність може розтягнутися не на один день, а може навіть і тиждень.

Щоб скоротити час та максимально привести статут у відповідність, можна скористатися послугами юридичної компанії. Юристи допоможуть підготувати повний пакет документів для приведення Статуту у відповідність.

Переваги приведення Статуту у відповідність

  • Можна обумовити строк та порядок виплати дивідендів
  • Можна передбачити механізм наповнення статутного капіталу
  • Обумовити спосіб повідомлення про проведення Загальних зборів
  • Вказати яким чином та коли можна розривати договір з посадовими особами підприємства, наприклад директора
  • Вказати інші необхідні відомості для діяльності юридичної особи

При зверненні до юридичної фірми за допомогою у приведенні Статуту у відповідність Ви отримаєте:

  • Повну консультацію з кваліфікованого спеціаліста
  • Правовий аналіз Статуту та інших документів
  • Підготовка нової редакції Статуту
  • Підготовка повного пакета документів для подачі державному реєстратору
  • Подача документів державному реєстратору документів
  • Проведення державної реєстрації Статуту відповідно до законодавства.

Звичайно можна вишукувати інформацію в мережі інтернет та деінде та самостійно намагатись вчинити дії пов’язані з приведенням Статуту у відповідність, а можна просто звернутися до юристів, які зроблять всю необхідну роботу швидко та якісно.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація

"Нам не важливо, на чиєму боці влада, а важливо, на чиєму боці закон."

Черніков Дмитро Юрійович
E-mail
chernikov@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-09

Спеціалізується на кримінальному, цивільному та адміністративному праві, перерахунку військових пенсій

Зв'язатися зараз

ПІЛЬГОВИЙ ВИКУП ФЕРМЕРСЬКОЇ ЗЕМЛІ

З липня 2021 року запрацював ринок землі. Серед іншого законодавець також дозволив викупляти фермерську землю, що перебуває у постійному користуванні, довічному успадкованому володінні чи в переоформленій оренді.

Хоч право викупу надане, на практиці все одно виникають додаткові питання, які підлягають більш детальному роз’ясненню.

Хто має право на пільговий викуп фермерської землі?

Безсумнівно таким правом наділені громадяни, що у свій час, отримали в постійне користування, довічне успадковане володіння земельні ділянки для ведення фермерського (селянського) господарства.

При цьому, викупити фермерську землю комунальної (державної) власності також можуть спадкоємці громадян, яким належало право постійного користування або право довічного успадкованого володіння.

Тут, одразу слід зазначити, що державна реєстрація права постійного користування за спадкоємцем не є обов’язковою умовою для викупу земельної ділянки.

Поширеними є випадки переоформлення на юридичну особу в оренду фермерської землі, що надавалася засновнику у постійне користування для створення фермерського господарства. У такому разі, право на викуп земельної ділянки мають юридичні особи.
Єдиною вимогою є те, що таке переоформлення було здійснено до 2010 року.

Як викупити землю з постійного користування?

Для пільгового викупу землі необхідно звернутися до місцевої ради із заявою про намір викупу фермерської землі.

У такій доцільно вказати місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площу. Одночасно із заявою необхідно подати копію державного акта на право постійного користування (довічного успадкованого володіння), витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витяг із документації про нормативну грошову оцінку ділянки та проект договору викупу земельної ділянки.

Подана заява розглядається на пленарному засіданні ради, за результатами якого приймається рішення про викуп земельної ділянки та укладання договору купівлі-продажу (викупу) такої.

За якою ціною можна викупити фермерську землю?

Тут, законодавець, захищаючи інтереси користувачів визначив, що викуп земельної ділянки здійснюється за ціною, що дорівнює її нормативній грошовій оцінці. При цьому, плата за договором викупу земельної ділянки може бути розстрочена на 10 років. У такому, разі право власності на землю переходить до громадянина після сплати першого платежу.

Разом з тим, на практиці, досить часто місцеві ОТГ просять здійснювати оплату за договором у повному обсязі одним платежем.

Якою загальною площею можна викупити фермерську землю?

При пільговому викупі землі слід пам’ятати, що до 2024 року діє обмеження в 100 га загальної площі земельних ділянок с-г призначення, що можуть перебувати у власності громадян України.

У підсумку слід вказати, що право викупу фермерської землі надане, однак у практичній реалізації процедури викупу земельної ділянки нерідко трапляються додаткові перешкоди (такі як не переоформлення землі у комунальну власність чи встановлення обмежень у користуванні землею), які необхідно вирішувати за професійної підтримки юристів.

У зв’язку з цим, спеціалісти юридичної компанії «Приходько та Партнери» готові надати професійний супровід викупу фермерської землі.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація
E-mail
petryk@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-01

Керівник практики міграційного права, магістр права, експерт у сфері міграційного права.

Зв'язатися зараз

НАСЛІДКИ ВІДРАХУВАННЯ ІНОЗЕМЦЯ З УНІВЕРСИТЕТУ

Ні для кого не таємниця, що після підписання Україною асоціації з ЄС – стрімко підвищився відсоток в’їзду іноземців з різними цілями до України, адже, це безумовно підвищує вірогідність в’їзду в подальшому в Європейські держави для проживання, особливо це стосується “тяжких країн”, наприклад, Індії, Сирії, Афганістану, РФ, Африканських держав, тощо.

Впродовж декількох останніх років найпопулярнішою підставою для в’їзду в Україну іноземців являються навчання в українських ВУЗах. Відповідно до статистичних даних, іноземці вибирають в основному медичне або технологічне спрямування навчання. При підписанні контракту з університетом та прийняттям іноземця на навчання університет документує останнього посвідкою на тимчасове проживання в Україні через ДМС на весь термін навчання.

Якщо студент добросовісно навчається, не прострочує платежі за навчання та не порушує внутрішній порядок – проблем ніяких не виникає, але, якщо іноземець цього не робить і його вкінці відраховують з Університету, його чекають деякі складнощі, а саме:

  • виїзд за кордон протягом чітко окреслених ДМС термінів;
  • примусове повернення до держави свого громадянства;
  • заборона на в’їзд в Україну або ж депортація.

Повертаючись, знову ж таки, до статистичних даних ДМС, за останні 9 місяців 2021 року ДМС та іншими уповноваженими органами було прийнято рішення стосовно заборони на в’їзд в Україну по відношенню до 3 534 осіб. Особливо агресивно відносяться до студентів, відрахованих з Університетів або, які закінчили терміни свого навчання та вчасно не залишили територію України.

З чого все починається?

Якщо ми звернемось до законодавства України, то протягом 10 днів з моменту відрахування іноземців, університет повинен повідомити про це ДМС, яка в свою чергу, протягом декількох робочих днів від дня отримання даного повідомлення з університету скасовує термін дії тимчасової посвідки для іноземця та встановлює йому термін для виїзду з України. З практики, звичайний термін складає 7 днів або ж місяць. У випадку, якщо студент- іноземець не виконає дане рішення, – щодо нього можуть прийняти рішення про заборону на в’їзд в Україну, примусовий виїзд або депортацію.

Основними причинами виникнення подібних проблем є безпосередньо відсутність будь-яких трьохсторонніх відносин між університетом, іноземцем та ДМС.

Перш за все, університет не завжди вчасно інформує іноземця про відрахування (іноді, він може про це дізнатися через деякий час), по-друге, іноземці зовсім не розуміють українське законодавство та не знають про можливі наслідки після відрахування. І хоча, відповідно до основного закону України, 68 статті Конституції України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності, але ж наша компанія вважає, що університети зобов’язані на першому етапі знайомства зі своїм студентом провести профілактичну бесіду стосовно наслідків відрахування або закінчення терміну дії навчання.

По третє, коли вже ДМС формує рішення про скасування посвідки та встановлює терміну щодо виїзду з України – то необхідно належним чином повідомити про це іноземця, а не просто направити повідомленням рішення на адресу реєстрації місця проживання. Всі ми знаємо, що більше 50% авто і більше іноземців не проживають за адресою реєстрації свого місця проживання, що не являється порушенням закону.

Про це ще можна довго говорити, можна шукати винних, виводити алгоритми та аксіоми виникнення причин та підстав для заборони на в’їзд в Україну іноземцям, але основним залишається тільки одне – у кожного іноземця з першого дняперебування на території України повинен бути свій адвокат, який зможе вчасно вирішити будь-яке питання іноземця та попередити настання негативних наслідків. Тому, звертайтесь до юридичної компанії Приходько та партнери – наші адвокати зможуть Вам допомогти.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація
E-mail
kravchenko@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-02

Юрист практики нерухомості, будівництва та земельного права

Зв'язатися зараз

Перевірка нерухомого майна в сучасних реаліях. Як та де перевірити нерухомість?

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація