Я особисто гарантую, що ми чесно і порядно виконаємо свою роботу!

Приходько Андрій Анатолійович
E-mail
advokat@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-00 +38 (098) 007-44-00

Адвокат, доктор юридичних наук, визнаний медійних експерт з юридичних питань, юридичний радник відомих політиків та бізнесменів.

Зв'язатися зараз

Антикорупційна експертиза

E-mail
advokat@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-00 +38 (098) 007-44-00

Адвокат, доктор юридичних наук, визнаний медійних експерт з юридичних питань, юридичний радник відомих політиків та бізнесменів.

Зв'язатися зараз

Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів

Один необачний крок – і ти вже «КОРУПЦІОНЕР»!Андрій Приходько

В сучасній «правовій» Україні дуже важливо знати антикорупційне законодавство.

Але, якщо для простого громадянина цього достатньо, то для керівника підприємства чи для фізичної особи, яка займається підприємницькою діяльністю і має справу з підписанням нормативно-правових актів та договорів у деяких випадках, а інколи і постійно, виникає потреба у професійній антикорупційній експертизі «ДОЛЕНОСНИХ» документів та угод

Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів покликана і дає можливість зменшити ризики порушень антикорупційного законодавства, дозволяє виявити корупційне «коріння» ще на етапі підготовки проектів нормативно-правового актів.

 

На законодавчому рівні проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів передбачено статтею 15 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». 

Антикорупційна експертиза – це діяльність із виявлення в нормативно-правових актах або в проектах нормативно-правових актів положень, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Ще до недавнього часу послуги у сфері антикорупційного законодавства були таким собі «НОУХАУ» в Україні, проте вже сьогодні ми маємо сформовану практику надання таких послуг і можемо рекомендувати стосовно ефективності тих чи інших інструментів.

При проведенні антикорупційної експертизи адвокати та юристи АБ «Приходько та партнери»:

  • аналізуємо проект НПА, проводимо комплексне дослідження на відповідність нормативно-правового акту чи певних його положень вимогам антикорупційного законодавства;
  • визначаємо можливість конкретного нормативно-правового акту чи його окремих положень самостійно сприяти вчиненню певного корупційного правопорушення;
  • формуємо обґрунтовані експертні висновки стосовно наявності та суті корупційних факторів в даному нормативно-правовому акті;
  •  розробляємо рекомендації стосовно їх усунення


Професійні адвокати АБ «Приходько та партнери» при проведенні антикорупційної експертизи здійснюють дії у сформованому на практиці порядку, який зводиться до наступного:

1. Первинна правова експертиза договору чи проекту нормативно-правового акта, яка включає:


аналіз умов, у яких здійснювалося розроблення проекту (виявлення можливого конфлікту інтересів; виявлення факту недобропорядного лобіювання; виявлення інших можливих порушень, обмежень і заборон, передбачених законодавством про запобігання корупції, на всіх етапах проходження проекту документа; виявлення інших ознак неправомірності ініціювання та розроблення нормативного документа.


встановлення потенційної наявності корупціогенних факторів здійснюється з урахуванням: – висновків про умови й обставини, в яких здійснювались ініціювання та підготовка нормативного документа; – сфери, яка врегульовується нормативним документом

2. Системний аналіз змісту проекту нормативно-правового актаполягає в ідентифікації корупціогенних факторів, що здійснюється із застосуванням індикаторів корупціогенності. При цьому аналізу підлягає не лише діяльність, яка відбувалася на стадії ініціювання, розроблення та прийняття (затвердження) нормативного документа, а й шляхи і способи можливого застосування/дії такого документа в подальшому. Використання та дію нормативного документа в майбутньому аналізують за допомогою моделювання та/або прогнозування відповідних ситуацій.

3.Формування висновку антикорупційної експертизи, в якому вказується:

Корупціогенний фактор, який було виявлено під час аналізу нормативного документа, включаючи корупціогенні умови його ініціювання та/або підготовки. Якщо виявлено кілька корупціогенних факторів, кожен описується окремо.

Зв’язок кожного корупціогенного фактора з іншими положеннями нормативного документа та/або іншими нормативними документами і нормативно-правовими актами.

Вплив корупціогенного фактора на правовідносини в цілому та на діяльність державного органу або органу місцевого самоврядування чи конкретної службової або посадової особи, зокрема опис можливих корупційних правопорушень та/або правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Практичні рекомендації щодо шляхів і способів усунення або мінімізації корупціогенного фактора/факторів у тексті нормативного документа: удосконалення окремих положень; включення до проекту нормативного документа відсильних норм, що передбачають необхідність використання положень інших нормативно-правових актів; відображення розгорнутих (повних) процедур; передбачення належного контролю – у разі відсутності або недостатності контролю і прозорості; зняття обмежень – у разі неправильного визначення умов реалізації права (необґрунтованими обтяженнями при його реалізації) або умов виконання обов’язку тощо

У разі неможливості усунення або мінімізації корупціогенного фактора експерти АБ «Приходько та партнери» можуть рекомендувати взагалі відхилити нормативний документ як такий у цілому. 

Зміст рекомендацій, які надають наші профільні юристи завжди є конкретним і стосується винятково тих обставин та/або положень проекту нормативного документа чи обставин його ініціювання та/або підготовки, що визначені ними як корупціогенні фактори.

 

З огляду на це, оскільки антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів потребує високих професійних знань з питань антикорупційного законодавства, таку експертизу треба довіряти найкращим, а саме високо кваліфікованим, досвідченим юристам АБ «Приходько та партнери».

Хоча на сьогодні законодавчо й не передбачений механізм реагування органами влади на висновки антикорупційної експертизи, але якщо той чи інший суб’єкт владних повноважень не відреагував на таку експертизу, то його бездіяльність можна оскаржити у суді та визнати її незаконною, з чим прекрасно впораються юристи АБ «Приходько та партнери»

Як ми працюємо:

1
Залиште заявку у зручний для Вас спосіб: через форму зворотнього зв’язку, на e-mail або телефонуйте
2
Проводимо зустріч, обговорюємо умови співпраці
3
Підписуємо договір, Ви оплачуєте за послуги і ми починаємо одразу працювати над Вашим питанням

Розрахуйте вартість послуг

1 питання

Вашою справою займались інші адвокати?

Так
Ні

2 питання

Кількість сторінок нормативно-правового акта більша за 30 сторінок?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація
Ми даємо можливість вибрати
  • Кращого спеціаліста
  • За кращою ціною
  • В потрібному місці
  • В потрібний час
Залишились запитання?

Навіщо відкладати, опишіть завдання зараз і ви здивуєтеся, як оперативно ми надамо відповідь!

Описати задачу