Порядок оформлення права власності на дачний або садовий будинки

Порядок оформлення права власності на дачний або садовий будинки

Час прочитання: 2 хв.

Порядок оформлення права власності як на дачний, так і на садовий будинок є однаковими. Сьогодні дана процедура регулюється Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV (зі змінами та доповненнями) та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (зі змінами та доповненнями).

Садовий будинок – це будова літнього (сезонного) використання, що в питаннях норми забудови, інженерного устаткування та зовнішніх конструкцій не відповідає нормам житлового будинку.

Дачний будинок – це будинок, який використовується протягом року з метою позаміського відпочинку.

Якщо фізична особа являється членом садового чи дачного кооперативу, і в неї, в складі даного кооперативу, знаходиться будинок, але право власності на даний об’єкт нерухомості ще не зареєстровано, особа може звернутися до державного реєстратора з відповідним пакетом документів.

Слід зазначити, що пунктом 42 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень закріплено, що для державної реєстрації права власності на садові, дачні будинки, які закінчені будівництвом до 05 серпня 1992 року необхідно подавати:

1) технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна. З 2013 року виготовлення технічних паспортів здійснюють комунальні бюро технічної інвентаризації та приватні бюро технічної інвентаризації, а також сертифіковані державою техніки;

2) документ, що підтверджує присвоєння будинку адреси (документ не пред’являється у разі, якщо право власності на будинок вже зареєстровано у Державному реєстрі прав. У даному випадку, особа вказує у поданій заяві про відомості щодо кадастрового номеру земельної ділянки, на якій знаходиться об’єкт нерухомості).

Крім того, якщо дані об’єкти знаходяться на території відповідної сільської, селищної чи міської ради, то подаються документи що зазначені статтею 31Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та пунктом 43 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Даними нормами передбачено, що якщо дачні, садові будинки були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та знаходяться на території відповідної сільської, селищної чи міської ради, які відповідно до законодавства здійснювали ведення погосподарського обліку, то на такі об’єкти можна зареєструвати право власності за умови, що вони не були зареєстровані раніше.

Для цього необхідно подати такі документи:

1) виписку із погосподарської книги, що видається виконавчим органом сільської ради (при його відсутності – сільським головою), селищної, міської ради або архівною установою;

2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав. Таким документом може бути рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація