ЯК ВІДНОВИТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ КАРАНТИНУ?

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.

Зв'язатися зараз

ЯК ВІДНОВИТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ КАРАНТИНУ?

Час прочитання: 3 хв.

 Офіційно в Україні карантин триває, але є деякі послаблення. Це дуже хороша новина для суб'єктів господарської діяльності, які вже більш ніж на два місяці тимчасово припинили свою роботу. Тобто, вони мають можливість потроху повертатися до звичного ритму життя.

 Але зараз актуальними стали питання: "Як правильно відновити свою діяльність і вийти з карантину?" Керівників підприємств цікавлять питання: "Як закінчити простій, якщо він був оформлений або як перевести працівників з дистанційної роботи на звичайну?"

Отже, про все це розповімо докладніше

 Повернення працівників до нормального графіка роботи

 Перш за все, для того, щоб працівники змогли повернутися з дистанційної роботи до звичайної - необхідно проаналізувати наказ про переведення їх на віддалену роботу. Тобто, потрібно зрозуміти на якій підставі працівники були вдома. Це може бути їхня особиста заява про надання відпустки за свій рахунок, наказ по підприємству про простої або наказ про переведення працівників на дистанційну роботу. Важливо вказати на який період був виданий такий наказ. Якщо, наприклад, в наказі було зазначено до завершення карантину або до зняття карантину, але при цьому не вказано до якого конкретного числа, то потрібно керівнику підприємства видати новий наказ. В якому вказати, що в зв'язку з ослабленням карантинних заходів робота підприємства поновлюється. Але якщо в наказі вже була вказана дата, наприклад, що працівники підприємства не працюють до 25 травня 2020 року, то в такому випадку наказу про завершення дистанційної роботи не потрібно.

 Для того, щоб працівник, який перебуває вдома міг ознайомитися з наказом, можна направити йому скан копію такого наказу будь-яким засобом електронного зв'язку (електронна пошта, вайбер чи інша соціальна мережа). Після ознайомлення працівник таким же чином повинен направити лист про ознайомлення з наказом. Після виходу на роботу, після закінчення карантину, працівник може власноручно підписати даний наказ про ознайомлення.

Дистанційні працівники

 Якщо з початку карантину працівники підприємства були переведені наказом про перехід на дистанційну роботу, то в такому випадку видається наказ про завершення дистанційної роботи співробітників.

 Простій підприємства

 У разі оформлення простою підприємства на час карантину, то видається наказ про завершення простою і вихід працівників на роботу.

Відпустка за власний рахунок на період карантину

 Якщо є працівники, які написали заяви на відпустку за свій рахунок до закінчення карантину, то в цьому випадку має бути заява працівника про переривання відпустки з певної дати. На основі цієї заяви має бути виданий наказ про переривання відпустки за свій рахунок.

 Щодо відновлення роботи підприємства ніяких повідомлень в контролюючі органи робити не потрібно. У законодавстві про це мова не йде і ніякими нормативно-правовими актами це не передбачено. Тобто, ніяких особливостей по відновленню роботи підприємства після карантину немає.

РРО

 Якщо суб'єкт господарської діяльності на час карантину закрив свою торгову точку, то відповідно він не проводив розрахункових операцій. Інформувати податківців про призупинення РРО не потрібно було. Але в податківці рекомендують що потрібно цей факт підтверджувати наказом про призупинення РРО.

 Отже, інформувати їх про відновлення діяльності також не потрібно. Не варто хвилюватися за те, що РРО буде заблокований в разі передача інформації на сервер ДПСУ. Блокування зніметься відразу після відновлення зв'язку РРО з сервером.

Порядок подання форми №20-ОПП

 Якщо суб'єкт господарювання подавав до податкових органів інформацію про виведення деяких об'єктів оподаткування з експлуатації у зв'язку з карантином, то в разі відновлення роботи цих об'єктів необхідно подавати форму №20-ОПП.

 У графі 9 потрібно вказати стан об'єкта оподаткування "2" - експлуатуватися.

Амортизація

 В законодавстві не передбачено підстав для призупинення нарахування амортизаційних коштів на час тимчасового простою. Тому нарахування амортизації по таких об'єктах все одно доведеться робити. Але витрати, які були на амортизації, можливо можна буде вносити до складу інших операційних витрат.

 Після відновлення експлуатації об'єктів, витрати потрібно відображати в звичайному порядку.

 Податківці вважають, що за період в який не використовувалося виробничі ОС і була відсутня експлуатація, податкова амортизація на такі ОС не нараховується.

 Якщо суб'єкт господарської діяльності обрав саме такий підхід, нараховуватися податкова амортизація буде з наступного місяця після відновлення експлуатації.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація