ЗУПИНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.

Зв'язатися зараз

ЗУПИНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

Час прочитання: 2 хв.

Сьогодні поговоримо про актуальні питання, що стоять на межі бухгалтерського обліку та оподаткування. І предметом розмови стане всім відомий податок на додану вартість, а точніше пов’язані з ним ситуації зупинення реєстрації податкових накладних та віднесення суб’єкта господарювання до ризикових.

Останнім часом почастішали ситуації не просто зупинення реєстрації податкових накладних, а віднесення суб’єкта господарювання до ризикових (таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків). І якщо із зупиненням реєстрації податкової накладної не так багато проблем (потрібно лише написати пояснення щодо здійсненої операції та прикріпити мінімальний пакет первинних та інших документів), то визнання суб’єкта ризиковим фактично паралізує господарську діяльність.

Нагадаємо, що критерії ризиковості платника податку на додану вартість є додатком до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року. Ознайомитися з ними можна на офіційному веб порталі парламенту за посиланням.

Загалом є 8 критеріїв ризиковості. Однак найбільш поширеним є п. 8, що є неконкретизованим та абстрактним.

Віднесення суб’єкта господарювання до ризикових має прямий вплив на бухгалтерію. Насамперед, всі податкові накладні, що подаються на реєстрацію після прийняття такого рішення Головним управлінням Державної податкової служби у Вашій області (чи м. Києві) - не реєструються автоматично.

Тобто Вам до кожної податкової накладної потрібно:

  • Написати пояснення щодо проведеної операції;
  • Відскакувати усі документи, які описуються в поясненнях;
  • Завантажити, підписати ЕЦП та відправити все через електронний кабінет до органу ДПС;
  • Чекати сім робочих днів для отримання рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації накладної.

Відразу зауважу, що майже уся вищевказана робота відноситься до обов’язків бухгалтера. Тому потрібно чітко систематизувати усі наявні документи та відобразити процес в поясненнях. Зазначаємо, що мінімально допустимим пакетом документів для отримання позитивного результату є копії:

  • Договору поставки, специфікації;
  • Платіжних доручень;
  • Видаткової накладної;
  • Довіреності на отримання ТМЦ;
  • Акту надання послуг;
  • Товарно-транспортної накладної тощо.

Що стосується ризиковості самого суб’єкта, то потрібно звернути увагу на причину віднесення до ризикових, що безпосередньо зазначено в рішенні контролюючого органу. Після опрацювання цієї інформації, збираємо увесь наявний пакет документів, спростовуємо думку контролерів та аналогічним чином подаємо пояснення через електронний кабінет.

Також хочу зазначити, що затягувати з даним процесом категорично забороняється, оскільки це тільки накопичуватиме проблеми. Тому потрібно максимально залучити увесь штат працівників та подати пояснення з копіями документів.

Бухгалтери та юристи юридичної компанії «Приходько та партнери» знають як зареєструвати усі без винятку податкові накладні та виключити суб’єкта господарювання із ризикових. Звертайтеся, ми з радістю Вам допоможемо.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація