"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
ЯКІ ЗВІТИ ПОДАВАТИ У ВИПАДКУ ПРИПИНЕННЯ ФОПА?
Протилежною дією до створення суб’єкта господарювання є його припинення. При цьому така дія є не менш важливою, оскільки дотримання правильного алгоритму дій є запорукою відсутності спорів з контролюючими органами. Тому звернемо увагу на особливості зняття з обліку в Державній податковій службі України фізичної особи-підприємця.
Даний етап є наступним після проведення державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання, тобто після відображення в Єдиному державному реєстрі відомостей про припинення (з цього етапу фізична особа-підприємець втрачає свій статус суб’єкта господарювання). Чинне законодавство України не встановлює обов’язку для ФОПа певним способом повідомляти органи ДПС про припинення, оскільки це здійснюється в рамках взаємодії між державними органами. Разом з тим, таке припинення не припиняє обов’язок розрахуватися із бюджетами по податках та зборах, тому зобов’язання закрити розрахунки з бюджетами залишається.
Вищезазначене свідчить про необхідність подання декларації про доходи за останній звітний період. Це є важливим аспектом, оскільки в органів податкової служби існує право проведення позапланової податкової перевірки такого ФОПа.
Подача звітів залежить від існуючої в конкретного ФОПа системи оподаткування:
- Загальна система (декларація подається протягом тридцяти днів з моменту державної реєстрації припинення, а розрахунок із військового збору та податку на доходи фізичних осіб здійснюється протягом десяти днів після подання декларації);
- Спрощена система (єдиний податок) (подача декларації здійснюється протягом сорока днів з моменту закінчення останнього звітного періоду (кварталу), а сплата здійснюється за повний місяць, незалежно від дати припинення);
- Єдиний соціальний внесок (подача ліквідаційного звіту здійснюється протягом тридцяти днів з моменту припинення, а оплата – протягом десяти днів з моменту подачі звітності);
- Податок на додану вартість (подача заяви № 3-ПДВ не є обов’язковим для анулювання реєстрації із ПДВ, оскільки податковий орган може здійснити таку дію самостійно);
- Форма 20-ОПП подається для актуалізації інформації про об’єкти оподаткування та об’єкти, що пов’язані з оподаткуванням. При цьому у даній формі в графі 2 необхідно зазначити цифру 6 «Закриття об’єкта оподаткування».
Також варто пам’ятати і про РРО, оскільки існує обов’язок зняти такий реєстратор з обліку. Для цього заповнюється заява 4-РРО до податкового органу. Таке зняття здійснюється протягом п’яти календарних днів з моменту подачі заяви, про що видається довідка.
Таким чином, бухгалтерам слід бути уважними при здійсненні дій у зв’язку із припиненням суб’єкта господарювання. Для полегшення Вашої роботи та дотримання усіх вимог чинного законодавства, звертайтеся до юридичної компанії «Приходько та партнери», ми надамо Вам якісну та повну консультацію, а також допоможемо уникнути помилок при взаємодії із контролюючими органами.
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня