Я особисто гарантую, що ми чесно і порядно виконаємо свою роботу!

Приходько Андрій Анатолійович
E-mail
advokat@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-00 +38 (098) 007-44-00

Адвокат, доктор юридичних наук, визнаний медійних експерт з юридичних питань, юридичний радник відомих політиків та бізнесменів.

Зв'язатися зараз

ЯК ЗМУСИТИ АНТИКОРУПЦІЙНУ СИСТЕМУ ЗАПРАЦЮВАТИ?

 Основний показник ефективності – наповнення бюджету!

 Враховуючи, що досягнення успіху в боротьбі з корупцією на пряму залежить від високих зарплат працівників, які задіяні в даній сфері та технічного забезпечення найвищого рівня (новітні системи прослуховування, автоматичні системи аналізу великих масивів інформації, засоби дистанційно зчитування інформації з телефонів, ноутбуків тощо), основою боротьби з корупцією є належне фінансування.

 Разом з тим, в сьогоднішніх умовах Україна в силу дефіциту бюджетних коштів не може забезпечити правоохоронні органи належним фінансуванням.

 Тому, є думка на законодавчому рівні закріпити таку, перехідну в умовах сьогодення, модель:

 Основним показником роботи антикорупційних органів має стати наповнення бюджету.

 Для цього необхідно закріпити можливість укладення угоди про визнання винуватості, в результаті якої особа має право сплатити подвійний або потрійний розмір завданого збитку, але не менше певної суми (наприклад 5 млн. грн.) і не бути засудженою.

 Для цього спростити порядок стягнення в дохід держави застави внесеної як запобіжний захід, з подальшим внесенням повторно застави в більших розмірах.

 Створити швидкий механізм реалізації конфіскованого майна на відкритому аукціоні. Майно не потрібно утримувати на балансі, а швидко продавати його з метою отримання коштів.

 Дати можливість особам засудженим до позбавлення волі, за грошові кошти зменшувати термін перебування в місцях позбавлення волі.

 Важливо! Левова частина з тих коштів, які надійшли в бюджет повинна напряму розподілятись до правоохоронного органу, завдяки якому відбулось таке наповнення з метою преміювання співробітників та удосконалення технічної бази.

 Важливо! Усі співробітники повинні преміюватись пропорційно до суми стягнутих в дохід держави коштів. Це підсилить зацікавленість кожного в максимальному результаті та посилить взаємний контроль за усіма учасниками конкретної справи.

 Основним показником антикорупційного органу має стати перевищення суми коштів, які надійшли до бюджету, а ніж сума коштів, яка була витрачена на утримання антикорупційного органу за конкретний період часу. Підтримання такого показника зробить антикорупційний орган сильним, самодостатнім, і разом з тим дієвим інструментом в наповненні державного бюджету.

 Показник «Посадки ТОП чиновників» – не є ефективним в сьогоднішніх умовах з наступних причин:

ᐈ Тотальна корумпованість правоохоронної та судової системи. Чиновник, який пропрацював певний час, має фінансовий ресурс, який у випадку кримінального переслідування він витратить на хабарі для правоохоронців та суду. Як результат кошти надійдуть не до бюджету, а до правоохоронців та суддів.

ᐈ Недосконалість кримінально-процесуального законодавства дає можливість адвокатам, навіть за наявності конкретних фактів спростовувати обвинувачення. Як результат кошти потрапляють не до бюджету, а до адвокатів.

ᐈ Низькі заробітні плати в порівняні з масштабами корупції. Заробітна плата в 500 доларів США не може стимулювати працівника працювати максимально ефективно і чесно коли є можливість отримати хабар в рази більший аніж заробітна плата.

ᐈ Пов’язаність чиновників. Правоохоронець або суддя, який один раз взяв хабар від конкретного чиновника, ніколи не наполягатиме на ув’язненні такої особи. Разом з тим, він може наполягати на сплаті до бюджету задля уникнення ув’язнення.

ᐈ Страх та незахищеність суддів. Більшість судів боїться брати на себе відповідальність за такі рішення, в силу того, що може змінитись політична ситуація, і суддя буде підданий репресіям, щодо судді може буди застосовано фізичну розправу і тд. Держава не забезпечує реальної безпеки суддів.

 Внутрішній контроль в структурі антикорупційного органу

 Найбільшою проблемою роботи антикорупційних органів є витік інформації.  Розслідування повинно проводитись групами до складу яких входить прокурори, слідчі та оперативні працівники. Накази про створення таких груп повинні мати гриф таємно.

 Механізм контролю повинен бути побудований таким чином:

 Якщо надходить зацікавленість від будь-кого хто не в групі про кримінальне провадження, співробітник зобов’язаний звітувати до спеціально створеного органу (Внутрішня безпека наприклад).

 Якщо такий співробітник не прозвітує, його негайно виключають з групи, з подальшим застосуванням дисциплінарної та кримінальної відповідальності.

 Спеціально створений орган наділений повноваженнями внутрішнього контролю та відпрацювання співробітників із застосуванням технічних засобів контролю та агентурного апарату.

 Конкуренція правоохоронних органів та підрозділів

 Керівник кожного підрозділу повинен розуміти, що кожний рік проходить підведення підсумків. Підрозділ, який має найменші показники наповнення бюджету підлягає ліквідації або реорганізації.

 Корупційні злочини, вважаю, повинні розслідуватись тим органом, який першим виявив злочин, а не в тому порядку який передбачений ст. 216 КПК України. 

 Для прикладу, НАБУ зі штатною чисельністю в 500 осіб не в змозі охопити усі корупційні процеси в країні.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація