"Ми захистимо недоторканність Вашої честі, гідності, ділової репутації та інтелектуальної власності."

Піпко Володимир Сергійович
E-mail
pipko@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-13

Спеціалізується на захисті ділової репутації юридичних осіб, честі та гідності фізичних осіб, захисті інтелектуальної власності, захисті прав споживачів, спорах зі страховими компаніями, юридичному супроводі діяльності громадських організацій.

Зв'язатися зараз

ЯК ВИДАЛИТИ НЕГАТИВНІ КОМЕНТАРІ В ІНТЕРНЕТІ?

Уявімо ситуацію, що Вам стало відомо про розповсюдження негативної інформації в Інтернеті стосовно Вас, або Вашого підприємства, при тому, що така інформація є недостовірною. Згодом таких коментарів стає все більше і як їх видалити Ви не знаєте.

По-перше, необхідно спробувати ідентифікувати особі які пишуть коментарі негативного характеру, стосовно варіантів ідентифікації ми писали у попередніх статтях на подібну тему. Проте, нижче стисло наводимо подібну інформацію.

  • Один із найперших варіантів спроби ідентифікації автора коментаря направлення адвокатського запиту до адміністратора сайту або клопотання до суду про витребування доказів відповідно до положень ЦПК України в адміністратора системи реєстрації та обліку доменних назв та адрес українського сегменту мережі Інтернет. Наразі організацією, що може надати необхідні для суду дані про власника веб-сайту є Об’єднання підприємств «Український мережевий інформаційний центр».

Разом із цим одним із основних методів отримання інформації про власника веб-сайту може слугувати так званий «Whois-сервіс», що дає можливість Позивачу отримати інформацію про власника доменного імені та IP.

Ідентифікація автора негативного коментаря у соціальній мережі має певні особливості. Тобто, автора можливо ідентифікувати лише якщо у його профілі зазначені реальні ім’я та прізвище. Додатковою перевагою буде підтвердження сторінки у соціальній мережі (наприклад відповідна позначка у «FACEBOOK»).

  • По-друге, Ви можете спробувати звернутись із відповідною письмовою вимогою до автора відповідного коментаря, або публікації якщо звісно є така можливість, з вимогою видалення такого коментаря, а також лишити відповідну скаргу у спеціальному розділі соціальної мережі. Проте на практиці це дає сумнівні результати, оскільки розповсюджувачу недостовірної інформації здебільшого байдуже на те, що від нього може вимагати особа стосовно якої така інформація розповсюджена.

Найефективнішим варіантом захисту у даному випадку є звернення до суду. Проте, знову ж таки все залежить від певних, ключових обставин, таких як чи вдалося ідентифікувати автора і чи вдається встановити його місце проживання, чи було завдано моральну шкоду, або ж просто існує необхідність визнати інформацію недостовірною та видалити її.

Якщо перед Вами стоїть намір стягнути компенсацію за завдану моральну шкоду, то це можна буде зробити лише якщо вдасться встановити та ідентифікувати розповсюджувача негативної інформації, ну і відповідно зобов’язати його таку інформацію видалити.

Інший випадок, коли автор таких коментарів невідомий, встановити його не вдається, адміністрація тієї чи іншої соціальної мережі просто жодним чином не реагує на вимоги про видалення негативного контенту та коментарів. У такому випадку необхідно звернутись до фахівця (адвоката у галузі захисту честі та гідності), він має підготувати відповідний проект позовної заяви, допоможе знайти експерта який проведе семантико-текстуальну експертизу (але особисто я би радив її робити лише у випадку коли планується відшкодовувати моральну шкоду), подати до суду заяву про встановлення юридичного факту розповсюдження недостовірної інформації (у випадку якщо автора встановити не вдалось), після отримання судового рішення необхідно його надіслати із відповідним супровідним листом адміністрації соціальної мережі із вимогою видалити принизливий контент. Проте існує і практика коли власників соціальних мереж залучали у якості співвідповідачів, або в якості відповідачів.

Варто зазначити, що дана категорія справ має певні особливості і вважається складними справами та може потребувати певного часу, і матеріальних витрат, тому краще звернутися до адвоката, який спеціалізується саме у даному напрямку.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація