"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс наших клієнтів – час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Заступник керуючого партнера

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ЯК ВВЕСТИ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ АЗС?

Щоб новозбудована або реконструйована автомобільна заправна станція (АЗС) на законних підставах розпочала свою роботу, потрібно пройти складний алгоритм технічних та юридичних процедур. За визначенням АЗС являє собою комплекс будівель та технологічного обладнання для приймання, зберігання паливних матеріалів і заправлення ними автотранспорту. Це об’єкт значних наслідків (СС3) та підвищеної небезпеки відповідно ідентифікації за законом №2245-III «Про об’єкти підвищеної небезпеки» від 18.01.2001.

Отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію АЗС – це один із завершальних кроків перед запуском цього об’єкта в роботу. Попередньо потрібно дотриматись цілої низки вимог, встановлених законодавством. Як показує досвід фахівців ЮК «Приходько та Партнери», у виграшному становищі той власник АЗС, який заручається підтримкою досвідчених юристів ще на етапі вибору земельної ділянки під цей об’єкт або готової споруди, яку планується переобладнати.

 

Які документи знадобляться для запуску АЗС в роботу?

Законне введення в роботу АЗС відбувається за обов’язкової наявності наступних документів:

  • Сертифікату про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта зі значними наслідками (СС3) – видається ДІАМ (органом ДАБК).
  • Дозволу на виконання робіт й застосування устаткування підвищеної небезпеки – видається територіальним органом Держпраці.
  • Ліцензії на право роздрібної торгівлі й зберігання пального – видається управліннями ДПС за місцезнаходженням АЗС.

Перевага залучення юристів до процесу отримання дозвільних документів – це наявність досвіду, що дозволяє звести ризик відмов, а з ним затримки в запуску АЗС, до мінімуму.

Як отримати сертифікат про прийняття АЗС в експлуатацію?

Запорука успішного отримання сертифіката – це правильні попередні кроки. Зокрема, для будівництва АЗС потрібно отримати містобудівні умови та обмеження, в яких буде вказано вихідні дані для проектування. Йдеться про дотримання кількох ДБН (щодо пожежної безпеки, особливостей розміщення АЗС на вулицях міста, планування та забудова територій таке інше).

На етапі проектування потрібно підготувати звіт з оцінки впливу на довкілля, та подати до департаменту екологічної безпеки для отримання відповідного висновку. Такий звіт готується сертифікованими фахівцями та зберігається в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля протягом часу провадження планованої діяльності.

Документи для отримання сертифіката про прийняття АЗС в експлуатацію можна подавати після здійснення наступних кроків:

  • отримання дозволу на будівництво;
  • завершення будівельних робіт;
  • виготовлення технічного паспорта.

Щоб отримати сертифікат, потрібно подати документи в електронній формі (через портал «Дія), посвідчивши їх електронним підписом.

Перелік документів включає:

  • акт готовності об’єкта до експлуатації;
  • квитанцію (платіжне доручення) про оплату вартості сертифіката (з 1 грудня 2021 – 12 901 грн 20 коп);
  • заяву, яка формується автоматично після заповнення онлайн-форми.

Під час розгляду питання прийняття в експлуатацію орган ДАБК має право оглядати об’єкт, призначати експертизи, подавати запити на проектну та виконавчу документацію, довідки, пояснення.

 

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація