Як чиновнику задекларувати в НАЗК гроші та майно?

«Ми захистимо Ваші права і недоторканність Вашої честі та гідності!»

Ковальов Артем Вадимович

Керівник практики кримінального права

Експерт з кримінального та міжнародного права. Також спеціалізується на злочинах у сфері військової діяльності та злочинах у фінансовому секторі.

Зв'язатися зараз

Як чиновнику задекларувати в НАЗК гроші та майно?

Час прочитання: 3 хв.

В Україні державі службовці мають зазначати повну інформацію про свої доходи, майно та інші фінансові інтереси. З 12 жовтня 2023 року набув чинності Закон про відновлення декларування, паралельно з яким розпочалась кампанія декларування за 2021-2022 роки, що триватиме до 31 січня 2024 року. Заповнення декларації може бути складним та вимагати особливої уваги до деталей, тому, якщо вам потрібно задекларувати в НАЗК гроші та майно, звертайтесь за допомогою до адвокатів «Приходько та партнери».

Які грошові та майнові активи потрібно зазначати в декларації НАЗК?

У Національному агентстві з питань запобігання корупції (НАЗК) декларуються різноманітні фінансові інформації та дані, які стосуються доходів, майна та фінансових інтересів публічних посадовців та членів їхніх сімей. Основні відомості, що декларуються, включають:

  • Доходи та грошові активи:

Інформація про всі види доходів, отриманих за звітний період, включаючи зарплату, гонорари, дивіденди, проценти, доходи від підприємницької діяльності та інші.

Важливо відзначити, що доходи декларуються незалежно від їхнього розміру, за винятком грошових подарунків.

У разі, якщо загальна вартість всіх грошових активів особи, що подає декларацію, або членів її сім'ї на кінець звітного періоду не перевищує п'ятдесяти мінімальних зарплат, такі активи не потребують вказівки у декларації. Це робиться для спрощення процесу декларування та врахування рівня фінансових активів особи.

  • Майно:

Відомості про нерухоме та рухоме майно, таке як будинки, квартири, автомобілі, акції, облігації, банківські рахунки, ювелірні вироби тощо. Це також може включати інші цінності, які мають значення для визначення фінансового стану особи.

  • Фінансові зобов'язання:

Інформація про будь-які позики, кредити, борги чи інші фінансові зобов'язання, які особа має на момент декларування.

  • Транзакції та подарунки:

Дані про будь-які фінансові транзакції, що відбулися протягом звітного періоду, а також подарунки, які були отримані особою. Якщо особа отримала подарунок у грошовій формі від однієї особи чи групи осіб, сума якого перевищує п'ять ПМ протягом року, то цей подарунок обов'язково вказується у декларації.

Як правильно задекларувати гроші та майно?

Процес декларування є ключовим кроком для забезпечення прозорості та відповідності правилам у сфері публічної служби. Для того щоб коректно заповнити декларацію, чиновнику слід керуватися певними кроками та рекомендаціями.

  1. Підготовка документів: Першим кроком у заповненні декларації є підготовка всіх необхідних документів, які засвідчують доходи та майно держслужбовця. Це можуть бути декларації про доходи, банківські виписки, акти оцінки нерухомості та інші документи, що стосуються фінансового стану. Інформацію про доходи можна отримати в електронному кабінеті на сайті ДПС України та на порталі надання електронних послуг ПФ України.
  2. Заповнення декларації: Чиновник повинен уважно заповнити спеціальну декларацію про доходи, витрати, майно та зобов’язання. Ця декларація надається НАЗК у електронному вигляді на їхньому веб-сайті. Потрібно заповнити всі поля правдиво та повністю.
  3. Представлення інформації: Чиновник повинен надати всю запитувану інформацію у декларації. Це включає доходи з різних джерел, таких як зарплатня, інвестиції, орендна плата, прибуток від бізнесу тощо.
  4. Підписання та подача декларації: Після заповнення декларації та додавання всіх документів чиновник повинен підписати її електронним цифровим ключем та подати в НАЗК у встановлені строки.
  5. Перевірка та затвердження декларації: Після подання НАЗК проводить перевірку декларації на відповідність законодавству щодо декларування доходів та майна чиновників. По завершенню перевірки декларація може бути затверджена або потребувати додаткової інформації.
  6. Дотримання строків: Важливо дотримуватися всіх строків подання декларації та надання додаткової інформації, встановлених НАЗК, щоб уникнути штрафів та інших негативних наслідків.


Заповнення декларації може зайняти чимало часу та зусиль. Звернення до адвокатів юридичної компанії «Приходько та партнери» зробить процес максимально ефективним та швидким, допоможе уникнути затримок у поданні декларації та виконанні всіх необхідних вимог. Залучення адвоката для допомоги з заповненням декларації - це інвестиція у вашу власну спокійну та прозору діяльність, що сприятиме підтримці високих стандартів довіри та відповідальності в суспільстві.

У Вас ще залишились питання? Чекаємо на попередній консультації! Для розрахунку вартості послуг декларування в НАЗК заповнюйте форму нижче.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація