Фото: Використання РРО: перевірка, штрафи

"Податки - це ціна, яку ми платимо за можливість жити в цивілізованому суспільстві".

Ясинський Євген Олександрович

Керівник практики податкового права

E-mail
yasinskiy@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-41-00

Експерт практики податкового права, спеціалізується на захисті прав у судовому порядку та корпоративному праві.

Зв'язатися зараз

Використання РРО: перевірка, штрафи

Час прочитання: 3 хв.

РРО – абревіатура, яка за останні кілька тижнів постійно на слуху. Тут немає нічого дивного, адже з 1 жовтня знято мораторій на перевірки бізнесу, які можуть здійснювати податківці. Також, починаючи з цієї дати, значна частина підприємців зобов’язана до використання тих самих РРО – реєстраторів розрахункових операцій.

Для чого потрібен цей пристрій?

РРО призначений для того, аби реєструвати розрахункові операції, котрі відбуваються під час продажу товарів, а також надання послуг. Це стосується й операцій, під час яких купується чи продається іноземна валюта, а ще – операцій, коли готівка приймається з метою подальшого переказу.

Для кого потрібен РРО?

Реєстратори розрахункових операцій у 2023 році необхідні для платників єдиного податку, які належать до 2 та 3 груп і працюють у таких сферах, як:

  • роздрібна торгівля;
  • послуги;
  • громадське харчування.

Варто відзначити, що згадана законодавча норма була введена ще 1 січня 2022 року. Однак згодом розпочалося повномасштабне вторгнення росії, а наша держава зі свого боку пішла назустріч підприємцям, ввівши мораторій на відповідні перевірки. Анонсувалося, що він не буде знятий до того, як буде припинено воєнний стан у державі, однак ми, на жаль, бачимо іншу ситуацію. Тож, аби не просто констатувати, а належним чином підготуватися, варто дізнатися актуальні законодавчі норми та те, як вони застосовуються конкретно у вашій ситуації. Це можна зробити, звернувшись до юристів адвокатського бюро «Приходько та партнери», адже у нас працюють досвідчені фахівці з податкового права.

Чимало підприємців здивувалися тому, що їм тепер потрібно використовувати РРО. Це не лише ті, хто має точки стаціонарної торгівлі чи харчування, а й інтернет-магазини та туристичні агенції. Тут згадані лиш окремі приклади, а насправді їх є значно більше.

Як можна перевірити РРО?

Перевірити наявність РРО дуже легко. Це робиться через електронний сервіс ДФСУ, де вказано, чи зареєстрований касовий апарат у відповідних органах. Також реєстрацію можна перевірити за чеком, який отримано з апарата. У відкритій частині Електронного кабінету вся ця інформація є, тож податківцям нескладно звернути на неї увагу.

Які штрафи передбачені за порушення цього законодавства?

Якщо товари або послуги реалізуються без використання РРО або клієнт не отримує фіскальний чек, підприємець муситиме заплатити штраф у розмірі 100% від вартості товару чи послуги. А коли йдеться про повторне таке правопорушення, то тут вже буде 150% від суми.

Якщо підприємець не подає звітність, пов’язану з РРО, або на апараті відсутня контрольна стрічка, він може заплатити штраф у розмірі 510 гривень. А якщо в конструкцію апарату було внесено зміни, котрі не передбачені інструкцією від виробника чи розробника відповідного ПО, то за це загрожуватиме значно більший штраф, який обчислюється сумою в 5100 гривень.

 

Також передбачені адміністративні штрафи, якщо порушується порядок проведення розрахунків. З продавця чи касира, який не використав РРО, стягується 34-85 гривень, а з посадової особи суб’єкта господарювання – 85-170 гривень. Якщо ж покупцю чи клієнту не дали розрахуватися електронними платіжними засобами, штраф буде в розмірі від 1700 до 3400 гривень.

Підводячи риску…

Отож, починаючи з жовтня, вводиться те, що було призупинено у зв’язку з воєнним станом – використання платниками єдиного податку РРО та відповідні перевірки й штрафи за порушення законодавства.

Аби підготуватися та не втрачати кошти від власної неготовності до цих змін, своєчасно зверніться до професійних юристів, які знаються на податковому та адміністративному праві. У нас такі фахівці працюють.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні

Керівник практики податкового права

E-mail
yasinskiy@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-41-00

Експерт практики податкового права, спеціалізується на захисті прав у судовому порядку та корпоративному праві.

Зв'язатися зараз
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація