"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ КЕРІВНИКА, ПІД ЧАС ЙОГО ВІДСУТНОСТІ
Всі без винятку працівники мають право на відпустку, що гарантовано Конституцією та галузевими законами. Крім того, існують ситуації, коли працівник знаходиться у відрядженні. У вищенаведених та інших схожих ситуаціях виникає питання: "Хто повинен та уповноважений підписувати розпорядчі та інші документи за керівника чи головного бухгалтера?"
Дане питання піднімається через те, що по-перше, в більшості випадків така особа не має фізичної можливості підписати документ, а по-друге, під час відпустки працівник не зобов’язаний виконувати роботу, оскільки не підпадає під дію правил внутрішнього трудового розпорядку.
Ідеальним виходом із даної ситуації є обставини, якщо у статуті чи посадовій інструкції міститься інформація про те, що інша особа, крім керівника, наділена правом підпису. У протилежному випадку, потрібно вирішити питання про призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника чи головного бухгалтера. Зазвичай такими особами можуть бути заступник керівника, керівник структурного підрозділу тощо. При цьому обов’язковою умовою є те, що така особа повинна перебувати у штаті, а не працювати на умовах цивільно-правового договору.
Варто зауважити, що практика контролюючих органів показує, що виконання обов’язків особи, що перебуває на більш відповідальній посаді на тимчасовій основі називається тимчасовим заступництвом (у випадку виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій).
Суб’єкт господарювання самостійно визначає механізм покладення обов’язків тимчасово відсутнього працівника:
- Шляхом тимчасового заступництва (у такому варіанті працівник звільняється від виконання обов’язків в рамках своєї основної роботи та приступає до виконання обов’язків керівника чи головного бухгалтера);
- Шляхом виконання обов’язків за тимчасово відсутнього працівника (виконання обов’язків керівника чи головного бухгалтера здійснюється без звільнення від своєї основної роботи такого працівника. Даний порядок передбачений статтею 105 Кодексу законів про працю України);
- Шляхом відкликання працівника з відпустки (для цього необхідна сукупність умов: згода працівника та необхідність такого відкликання для відвернення стихійного лиха, виробничої аварії або негайного усунення їх наслідків, для відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства).
Значення правильності реалізації даного питання полягає в тому, що підписання договору чи іншого розпорядчого документу особою, що не мала права це робити автоматично тягне за собою його недійсність. А у ситуаціях здійснення оплат, поставок чи інших фінансових операцій, це може мати негативний вплив на діяльність підприємства та відшкодування завданих збитків.
Для правильного документування ведення діяльності Вашого підприємства - обирайте надійний юридичний та бухгалтерський супровід, який забезпечить юридична компанія "Приходько та партнери". Ми надаємо широкий спектр як одиничних послуг, так і здійснюємо комплексний супровід бізнесу.
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня