"Ми захистимо недоторканність Вашої честі, гідності, ділової репутації та інтелектуальної власності."

Піпко Володимир Сергійович
E-mail
pipko@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-13

Спеціалізується на захисті ділової репутації юридичних осіб, честі та гідності фізичних осіб, захисті інтелектуальної власності, захисті прав споживачів, спорах зі страховими компаніями, юридичному супроводі діяльності громадських організацій.

Зв'язатися зараз

ЩО РОБИТИ, КОЛИ КОНКУРЕНТИ КОПІЮЮТЬ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ВАШИХ ТОВАРІВ І ПОШИРЮЮТЬ ЇХ ІНТЕРНЕТОМ?

Ви є власником бізнесу? Ви досить тривалий час вибудовували свій фірмовий стиль, створювали зовнішній вигляд Ваших товарів? Одного дня Ви стали свідком, скажімо як у мережі «Instagram» та чи інша особа, на не так давно створеній сторінці, публікує контент, який демонструє ідентичність із Вашим товаром.

Звісно такі недобросовісні дії конкурентів можуть негативно вплинути як на потік клієнтів, так і на конкурентоспроможність підприємства як бренду.

Для початку, на власний розсуд можна спробувати просто звернутись до власника відповідної сторінки із відповідною вимогою видалити контент, що за своїм характером відображає скопійований товар, або просто його оформлення відповідно до того який виробляється та реалізується Вашим підприємством. При цьому варто спробувати спокійно пояснити особі, яка копіює Ваш товар, що такі її дії завдають істотної шкоди, порушують право на недоторканність інтелектуальної власності та завдають Вам окрім матеріальної шкоди ще й моральну.

У випадку, коли це не дає жодних результатів, доведеться звернутись до адвоката у подібній галузі, або одразу спробувати самостійно звернутись до суду.

Отже, що потрібно знати, для того щоб врегулювати дане питання?

По-перше, варто звернути увагу на нормативно-правову базу. Законодавство у галузі захисту від недобросовісної конкуренції передбачає, що не допускається копіювання зовнішнього вигляду товару, повторення його візуальних ознак, що містять елементи індивідуального фірмового стилю, з подальшою реалізацією таких товарів іншим підприємством без зазначення відповідного виробника таких копій, що може призвести до змішування з діяльністю іншого суб’єкта господарювання.

Проте, є тонка межа у даному напрямку із порушенням права недоторканості інтелектуальної власності, тобто у певних випадках копіювання фірмового стилю, зовнішнього вигляду товару може підпади під законодавство у галузі захисту прав інтелектуальної власності та суміжних прав.

Варто звернути увагу, що не визнається неправомірним копіюванням зовнішнього вигляду фірмового або його частини, якщо таке копіювання обумовлено виключно його функціональним застосуванням.

Тобто це означає, що товар може бути схожим лише у тих елементах, які роблять його придатним до використання.

Разом із цим, стаття 33 Господарського кодексу України передбачає, що неправомірним використанням ділової репутації суб’єкта господарювання визнаються:

  • неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки;
  • неправомірне використання товару іншого виробника;
  • копіювання зовнішнього вигляду виробу іншого виробника;
  • порівняльна реклама, якщо в такій рекламі порушено вимоги законодавства України про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції або таку рекламу можна кваліфікувати як нечесну підприємницьку практику.

Таким чином законодавство дає достатньо підстав для захисту. Треба лише звернутись до фахівця, який спеціалізується на захисті ділової репутації, честі та гідності, захисті від недобросовісної конкуренції, який відповідально та зі знанням справи зможе надати Вам кваліфіковану допомогу. Ми маємо неабиякий досвід в таких справах та знаємо як діяти.

 

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація