ПРОЦЕДУРА ПІДГОТОВКИ СКАРГИ В ЄСПЛ ДО РОЗГЛЯДУ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ПРОЦЕДУРА ПІДГОТОВКИ СКАРГИ В ЄСПЛ ДО РОЗГЛЯДУ

Час прочитання: 4 хв.

 Як правило, розгляд скарги в ЄСПЛ здійснюється в кілька етапів. Перша стадія є попередньої, в ході якої здійснюється листування заявника з Секретаріатом ЄС. Ще кілька років тому цей етап займав досить тривалий час, оскільки у заявника уточнювали ту чи іншу інформацію. Всі дані необхідно було надавати в письмовому вигляді, тому процес затягувався на місяці і навіть роки.

 Сьогодні ситуація в корені змінилася. Секретаріат ЄС відмовився від такої практики. Після реєстрації скарги заявник отримує на руки рішення, що його звернення вважається прийнятним, або неприйнятним і не підлягає розгляду. У першому випадку звернення надходить в поштовий відділ.

 Кожен день міжнародний судовий інститут отримує близько 1500 кореспонденції, тому обробка листів забирає чимало часу. Центральний поштовий підрозділ направляє заяву в юридичний відділ, який розглядає справи країни-відповідача. Його фахівці знайомі з законодавством цієї держави і вільно володіють мовою.

 Наступний етап - зверненню присвоюється номер. Однак це не говорить про те, що справа прийнята до провадження, працівник починає займатися підготовкою даних для суддів, які в подальшому будуть розглядати скаргу. Ця процедура може зайняти тривалий час, оскільки щорічно в ЄС надходить близько 50 тисяч скарг.

Розгляд скарги ЄСПЛ

 Якщо вся інформація щодо погодження зібрана, співробітник юридичного відділу передає скаргу для розгляду в ЄСПЛ. Вона може потрапити в одну з п'яти секцій:

 Якщо в скарзі порушуються питання, за якими Страсбурзький суд вже неодноразово виносив рішення, тобто повторювані питання, справа передається до Комітету з 3-х суддів. Він має право визнати зверненням неприйнятним (припинити виробництво), або дозволити скаргу по суті.

 У разі якщо дане звернення не має ніяких перспектив, воно вручається одноосібного судді, який може визнати заяву неприйнятною, або передати її до Комітету. Як правило, на цьому етапі процедура розгляду скарги в ЄСПЛ завершується видачею заявнику рішення.

 Якщо по подібним заявам ЄС раніше не виносилися судові рішення, скарга направляється в Палату з семи суддів. Можливо два результати розгляду скарги ЄСПЛ: вона вирішується по суті або визнається неприйнятною.

 В особливо складних ситуаціях Палата з 7 суддів приймає рішення віддати на розгляд справу на розгляд Великої палати.

[su_note note_color="#BDBDBD" radius="5"]

 На замітку: перед тим, як визначитися з порядком розгляду скарги в ЄСПЛ, Палата і Комітет звертаються до уряду країни-відповідача з метою надання зауважень у справі (в письмовому вигляді). Крім цього, ЄС пропонує державі-відповідачу і заявнику укласти мирову угоду.

[/su_note]

  Терміни розгляду скарг в ЄСПЛ

 Зазвичай процедура розгляду скарги в ЄСПЛ займає досить тривалий час - від 2 до 5 років. Тільки реєстрація звернення виконується через 8-10 тижнів після подачі скарги, потім на винесення рішення про прийнятність або неприйнятність звернення йде ще 1-2 роки. Протягом 6 місяців може здійснюватися обмін запереченнями між заявником і російським Представником. Ще стільки ж часу буде потрібно на винесення рішення по суті.

 Звичайно, можна попросити ЄС про дострокове повідомленні Представника країни-відповідача і про позачерговий розгляд справи. Останній варіант можливий на підставі 41 умови Регламенту ЄС, в якому порушуються питання першорядної важливості. Наприклад, якщо мова йде про грубе порушення права на життя.

 Як показує практика, більш спрощена процедура розгляду скарги в ЄСПЛ можлива тільки в тому випадку, якщо в зверненні порушуються питання щодо недотримання однієї-двох статей ЄК, а не всього списку прав.

  Винесення постанови

 Останній етап, на якому завершується порядок розгляду скарг в ЄСПЛ. Вивчивши звернення по суті, ЄС приймає остаточне рішення - права людини були порушені (призначається грошова компенсація), або порушень виявлено не було. Всі рішення ЄС не оскаржуються.

  Підводимо підсумки

 Виконання рішень ЄС забезпечується Комітетом Міністрів РЄ. Рішення ЄС є обов'язковими для країн-учасників, які зобов'язані у тримісячний термін виплачувати грошову компенсацію, якщо права заявника були визнані порушеними. Крім виплати грошової компенсації можливе вжиття заходів індивідуального характеру: розгляд скарги у внутрішніх судах або захід, що дозволяє відновити право. Також ЄС може рекомендуватися вжити заходів загального характеру: зміна судової практики або законодавства, якщо вони не відповідає принципам ЄК. Так, наприклад, було змінено бельгійське законодавство після розгляду скарги по «справі Маркс» по відношенню до дітей, що з'явилися на світ поза шлюбом.

 Розглянувши порядок розгляду скарг в ЄСПЛ, можна зробити висновок, що він чітко дотримується головним судовим органом Ради Європи. Всі рішення ЄС, прийняті щодо фізосіб і недержавних організацій, здатні внести великий внесок у зміну правової ситуації у країнах-членах. Однак подача скарги і проходження всіх етапів розгляду справи у Страсбурзькому суді пов'язане зі стресом. Якщо вам необхідна допомога досвідченого юриста з даних питань, ви можете звернутися в нашу компанію. Ми надамо всебічну юридичну підтримку.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація