ПРО ДІЛОВУ РЕПУТАЦІЮ В БІЗНЕСІ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ПРО ДІЛОВУ РЕПУТАЦІЮ В БІЗНЕСІ

Час прочитання: 2 хв.

 Досить часто, при заключенні договорів, початку співпраці чи іншій взаємодії із суб’єктом господарювання, ми перевіряємо її ділову репутацію: аналізуємо стан розрахунку із бюджетами, публічну інформацію, шукаємо в реєстрі судові справи чи кримінальні провадження, вчиняємо інші дії. Але чи заглиблювалися детальніше в теорію ділової репутації?

 Чинне законодавство України не містить легального визначення даного поняття. Однак всі розуміють під нею певне немайнове благо. Певні підходи до визначення його сутності, можемо віднайти у податковому законодавстві. Так, ПК ототожнює ділову репутацію із іншим поняттям – «гудвіл». Під гудвілом розуміється нематеріальний актив, що має грошове вираження і становить різницю між ринковою вартістю фірми та вартістю її активів. Цю додану вартість становить саме нематеріальне наповнення, що і виражає цінність бізнесу на загальному ринку: особливі якості управління, технології, провідні ринкові позиції, затребуваність ринку тощо. Однак, варто зазначити факт, що гудвіл є майном в розумінні "Конвенції про захист прав людини", яка є джерелом права в Україні.

 Бізнес, що є успішний має в більшості випадків конкурентів, які також хочуть займати лідируючі позиції. Тому в сучасних умовах ринкової економіки постає питання захисту ділової репутації бізнесу. Тому звернемо увагу на ситуації, що можуть виникнути в умовах конкуренції:

  • Замовлення конкурентами, або самостійне викладення у ЗМІ, матеріалів, що є неправдивими, фактично стверджують певні факти діяльності компанії та не відповідають дійсності. Тобто висвітлення у ЗМІ відомостей, що дискредитують суб’єкта господарювання;

  • Внутрішня підривна діяльність іміджу компанії її працівниками;

  • Анонімні листи у контролюючі органи, з метою проведення розслідувань, перевірок контролюючими суб’єктами тощо.

 Для того, щоб захистити ділову репутацію Вашої компанії, слід якісно вибудувати юридичну стратегію та діяльність юридичного департаменту.

 Насамперед, юрист повинен докласти максимум зусиль для встановлення порушення конкретною особою. Тобто, потрібно встановити склад правопорушення: суб’єкта, вину, наслідки та причинний зв’язок.

 Відомостями, що можуть це підтвердити можуть слугувати матеріали переписок, свідчення осіб, висновок експерта та інші фактичні дані.

  Способами захисту можуть бути:

  • відшкодування майнової або моральної шкоди;
  • спростування недостовірної інформації.

 Для визначення розміру завданої шкоди рекомендуємо провести експертизу, навіть якщо завдана шкода лише моральна. Висновок слугуватиме значним аргументом при відстоюванні Вашої позиції.

 Щодо механізму, то їх існує два:

  • Претензійний (звернення до винної особи із претензією. Даний спосіб можна використовувати не лише з метою позасудового стягнення, а й з метою проведення переговорів для отримання для Вашого бізнесу інших вигод);
  • Судовий (звернення до суду із позовною заявою).

 Обирайте професійних юристів юридичної компанії «Приходько та партнери» - ми захистимо Ваші бізнес-інтереси!

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація