"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс наших клієнтів – час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Заступник керуючого партнера

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ ДІЙ ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАТОРІВ ДО КОЛЕГІЇ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ

В Україні працює близько 6 000 нотаріусів (понад 700 – державних, решта – приватних) та більш як 1 500 державних реєстраторів. Певна кількість рішень, дій та випадків бездіяльності держ. реєстраторів порушують законні права та інтереси громадян та юридичних осіб.

Останніми роками Мін’юстом було взято курс на «очищенню» сфери державної реєстрації від так званих «чорних» та «сірих» нотаріусів. З 1 січня 2016 року як складова Офісу протидії рейдерству почала працювати Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації – речових прав на нерухоме майно та бізнесу.

Практика показує: за наявності грамотно складеної скарги та обґрунтованої правової позиції є великі шанси на задоволення вимог скаржника Колегією Мін’юсту. Тому для скаржника принципово важливо заручитися підтримкою досвідченого юриста, зокрема – фахівця ЮК «Приходько та Партнери».

Повноваження Колегії

Діяльність Колегії ґрунтується на:

  • законі №1952-IV «Про держ. реєстрацію речових прав на нерухоме майно та обтяжень» від 1 липня 2004;
  • порядку №1127, що затверджений Кабміном 25 грудня 2015;
  • порядку №1128, що затверджений Кабміном 25 грудня 2015.

Повноваження Колегія отримала саме з 1 січня 2016 року. Якщо реєстрація здійснена до цієї дати, компетенція Колегії не розповсюджується на неї.

Подання скарг до Колегії Мін’юсту – це адміністративний шлях оскарження рішень/ дій/ бездіяльності держ. реєстраторів. Ця структура не переглядає скарги щодо права власності, якщо:

  • це право набуте через рішення судової інстанції;
  • судовий спір ще триває.

Зміст скарги

За статистикою минулих років, 48% відмов у задоволенні скарг були обґрунтовані тим, що держ. реєстратори діяли відповідно до законодавства. У задоволенні 22% скарг було відмовлено на підставі не підтвердження скаржником факту порушення своїх прав.

Проміжний висновок: потрібно максимально ретельно аналізувати справу та правильно формулювати у скарзі обґрунтування.

Обов’язкова інформація у скарзі:

  • дані про скаржника;
  • реквізити оскаржуваного рішення;
  • зміст рішення, зазначення норм закону, які можливо порушені;
  • обґрунтування вимог скаржника;
  • підтвердження відсутності судового спору з оскаржуваного питання.

До скарги слід додати копії документів на підтвердження факту порушення закону. Якщо інтереси скаржника представляє адвокат, слід додати довіреність на підтвердження його повноважень.

Строки подання та розгляду скарги

Важливий момент у порядку звернення до Мін’юсту – це дотримання строків:

  • Скаргу допускається подавати 60 днів від прийняття рішення, яке підлягає оскарженню.
  • Датою подання зараховується день, коли отримано цей документ Мін’юстом.
  • Розглядатися скарга не може більш як 45 днів.
  • Рішення надсилається скаржнику протягом 3-х робочих днів від прийняття.
  • Рішення підлягає виконанню не пізніше наступного робочого дня після прийняття.

До відома!На засіданні Колегії можуть бути присутніми скаржники/ їхні представники, державний реєстратор та інші зацікавлені особи. На веб-сайті Мін’юсту розміщуються оголошення про дати розгляду конкретних скарг, а згодом – копії рішень за підсумками розгляду.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація