ПОКАЗНИКИ, ЗА ЯКИМИ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ ПОЗИТИВНА ПОДАТКОВА ІСТОРІЯ ПЛАТНИКА ПДВ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ПОКАЗНИКИ, ЗА ЯКИМИ ВИЗНАЧАЄТЬСЯ ПОЗИТИВНА ПОДАТКОВА ІСТОРІЯ ПЛАТНИКА ПДВ

Час прочитання: 5 хв.

 Додатком 2 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затверджено перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість.

 Припустимо, ваші реєстровані ПН / РК підпали під моніторинг, але при цьому ви не потрапили в перелік ризикових платників. Тоді є шанс, що від блокування реєстрації таких ПН / РК врятують показники вашої позитивної податкової історії. Отже, що ж саме законодавець має на увазі під розумінням позитивної податкової історії, спробуємо розібратись у табличці:

Показник

Тлумачення

 Обсяг постачання, зазначений платником податку на додану вартість (далі - платник податку) в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку. Якщо обсяг постачання товару/ послуги в ПН / РК на одного контрагента (не сума ПДВ) не перевищує 50 000 грн., такі ПН / РК реєструються без перешкод. Якщо, наприклад, Ви одночасно реєструєте 3 ПН / РК на одного контрагента і загальна сума усіх ПН / РК перевищує 50 000 грн. то безперешкодно зареєструється одна з поданих ПН / РК, в якій обсяг постачання не перевищує 50 000 грн., інші – підпадають під автоматичний моніторинг.

 Варто зауважити, що і розрахунок беруться виключно ті ПН / РК, які зареєстровані в одному періоді, в наступному періоді даний показний «обнуляється».

 Стосовно посадової особи. Якщо директор Вашої компанії перебуває на цій же посаді ще у 3-х і більше підприємствах, Ваша компанія автоматично потрапляє у перелік ризикових платників, у цьому випадку ПН / РК на обсяги постачання, що перевищують 50 000 грн. на одного контрагента автоматично блокуються, інші показники «позитивності» в цьому випадку не діють. Варто зауважити, що з логіки вказаної постанови виходить, що якщо посадова особа перебуває на посаді директора в 3-х компаніях та ще має зареєстрований ФОП то в такому випадку під критерії ризиковості такі компанії не підпадають. Однак на практиці ФОП являє собою також «платника податку», самостійну одиницю податкової історії, а відтак ФОП стане 4-м суб’єктом господарювання і всі компанії автоматично потраплять у перелік ризикових.

 Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі ПН / РК на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД / Державним класифікатором продукції та послуг.  Припустимо Ви щойно зареєстрували юридичну компанію, за КВЕДом можете надавати юридичні та, наприклад, бухгалтерські послуги, для формування «позитивної» податкової історії, з логіки законодавця, Вам потрібно реєструвати ПН /РК будь-які 4 місяці з 6 останніх виключно одну послугу з 2-х, або юридичні, або бухгалтерські. Реєструєте 50/50 – підпадаєте під моніторинг.

 Найбільше цей пункт стосується підприємств «продажників» будь-якої продукції. Однак не до кінця зрозуміло, досить часто трапляється, що товари з однієї товарної групи мають різні коди УКТЗЕД. Отже, якщо у Вас, наприклад, компанія з продажу металу, будьте ласкаві, перші 6 місяців продавайте виключно товар, який має однаковий УКТЗЕД.

 Залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток підприємств на кінець звітного (податкового) періоду (звітний (податковий) період обирається відповідно до пунктів 137.4 і 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) становить більше 5 млн. гривень та відображена у звітності, за якою граничні строки її подання передують календарному дню розрахунку такого показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися. Зауважимо, що мова йде виключно про основні засоби, а не про всі необоротні активи підприємства.

 Дані показники будуть зараховуватись за умови, якщо директор і засновник не змінювались з початку попереднього року, отже 2 роки. Мова йде виключно про зміни в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внутрішні зміни, що затверджуються внутрішніми наказами, на кшталт призначення виконуючого обов’язки директора на період відпустки останнього під ці вимоги не підпадають.

 Площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності - не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов’язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством. Даний показник поширюється на всі види підприємств, що мають (орендують) великі земельні ділянки, а не тільки на «сільськогосподарські» підприємства.
 Сплачено суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на одного працюючого, що перевищує суму такого єдиного внеску з мінімальної заробітної плати у 2 рази за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник платника податку не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п’яти осіб. Мова йде про середньомісячну суму ЄСВ на одного працюючого. Як саме законодавець розраховує – незрозуміло, оскільки йдеться саме про сплату, а обчислювати ЄСВ за нарахуванням, некоректно. Чисельність працівників за ці 12 місяців, як і протягом місяця, теж могла змінюватися, як її обчислюють, не зрозуміло. Мабуть, середній розмір ЄСВ на одного працюючого розраховується щомісячно, потім усе складається і ділиться на 12. Що ж до бази для порівняння, то, можливо, податківці беруть розмір МЗП, що діє на момент розрахунку.
 Загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень.

 

 Це — страхування для великих платників. Адже у великих платників податків, при дотриманні цього показника податкове навантаження може бути мізерним, а розбіжностей УКТ ЗЕД/ДКПП на вході/виході — безліч. Один позитивний показник звісно не формує повністю позитивну податкову історію, однак на практиці існують винятки. Ставлення до великих платників, що наповнюють бюджет, особливе, звідси і от такі от прогалини.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація