ПОДАТКОВІ ЕЛЕКТРОННІ ПЕРЕВІРКИ

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+380 (73) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку

Зв'язатися зараз

ПОДАТКОВІ ЕЛЕКТРОННІ ПЕРЕВІРКИ

Час прочитання: 2 хв.

Цього тижня Кабінет Міністрів України з ініціативи Міністерства Фінансів України затвердив на засіданні уряду чергові зміни до Податкового кодексу та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року. Такі зміни спрямовані на впровадження нового механізму податкового контролю державними органами – електронний аудит або електронні перевірки.

І хоча проект змін до законодавства не дуже об’ємний, це спричинятиме наслідки на бізнес, зокрема на процес та особливості ведення бухгалтерії.

ПОДАТКОВІ ЕЛЕКТРОННІ ПЕРЕВІРКИ - urb 9483З аналізу тексту змін планується, що бізнес повинен подавати стандартний аудиторський файл SAF-T протягом 60 календарних днів, які випливають після завершення звітного календарного року, тобто до 1 березня. Що таке цей аудиторський файл SAF-T (Standard Audit File – Tax)? Під ним розуміється стандартизований формат надання платниками податків бухгалтерської та фінансової інформації в електронній формі до податкових органів, що містить експортовані з вихідної системи обліку достовірні дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань, а також зміни у фінансово-господарському стані платника податків за звітний (податковий) ) рік.

Такий файл є легким для використання податковими органами, оскільки він необхідний для здійснення заходів фінансового контролю з використанням спеціального програмного забезпечення. Тобто ми бачимо, що тотальна інформатизація та автоматизація використовується не лише бізнесом для спрощення ведення господарської діяльності, а й державою щодо адміністрування податків.

Україна не перша країна у світі, яка хоче запровадити інструменти електронного аудиту. Крім того, такі механізми вже є. Вперше його запровадила Португалія, а надалі Організація економічного співробітництва та розвитку.

Для податкової такий механізм має такі переваги:

  • зниження витрат податкової служби за рахунок автоматизації;
  • перевірки стануть швидше та ефективніше;
  • покращується якість читання даних;
  • спрощується процедура збору фінансових даних.

Вважається, що запровадження такого аудиту зменшить кількість запитів податкових органів щодо надання копій документів, у тому числі й первинних. Але чи так буде, покаже лише практика. Те, що достеменно відомо, що бізнесу знову потрібно готуватися до нових правил гри з податковою службою. Крім того, законопроект ще має пройти голосування у парламенті та профільному комітеті.

На замітку, такий обов’язок впроваджується для великих платників податків лише з 2025 року, а для платників ПДВ із 2027 року, тому є час підготуватися та упорядкувати бухгалтерію.

Ну а в цьому Вам допоможе юридична компанія «Приходько та Партнери», яка знає бухгалтерські тонкощі та вміє якісно виконувати завдання завдання. Бухгалтерський відділ нашої компанії буде радий Вам допомогти, звертайтеся та забудьте про фінансові проблеми.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація