"Податки - це ціна, яку ми платимо за можливість жити в цивілізованому суспільстві".
Керівник практики податкового права
Експерт практики податкового права, спеціалізується на захисті прав у судовому порядку та корпоративному праві.
Податкова перевірка
Взаємодія з податківцями далеко не завжди є приємною навіть для тих підприємців, які звикли будувати власний бізнес максимально чесно та прозоро. Особливо – коли йдеться про перевірки, які, окрім планових, можуть бути ще й позаплановими. Отож, ознайомимося більш детально з цим питанням.
Підстави призначення податкової перевірки
- Позапланова перевірка можлива тоді, коли наявна одна з наступних підстав:
- Представники ДПС отримали інформацію про те, що платник податків порушує чинне законодавство.
- Платник не подав у встановлений строк передбачену законодавством звітність. Це може бути декларація, розрахунки та інші види звітності.
- Платник подав контролюючому органу уточнюючий розрахунок в періоді, який перевіряли податківці.
- Представники ДПС виявили у деклараціях недостовірність даних.
- Платник податків подав заперечення щодо акта перевірки.
Якщо до планової перевірки легше підготуватися, то позапланова стає для платника податків великим стресом. Варто ознайомитися з її особливостями більш детально, а також – з’ясувати, чим може бути корисною допомога фахових юристів.
Як проходить позапланова перевірка?
Коли податківці здійснюють виїзну позапланову перевірку, вони проводять її здебільшого за місцезнаходженням суб’єкта господарювання. Також можливим є варіант, коли вони перевіряють за місцем знаходження об’єкта, який належить платникові податків. Яскравим прикладом може бути виїзд до конкретного магазину. За результатами такої перевірки може бути складено або довідку, або акт. Якщо представники ДПС виявили порушення у роботі суб’єкта господарювання, то вони відображають це в акті за результатами проведеної ревізії. Керівник підприємства або підписує цей документ, або подає заперечення у встановлений законодавством строк.
Що робити, коли податкова склала акт?
Якщо ви незгідні зі складеним актом, то протягом 10 робочих днів з моменту його отримання маєте право подати заперечення. Оскаржити акт можна у двох форматах – адміністративному та судовому. Адміністративний шлях ще називають досудовим. У цьому випадку передбачено подання до вищестоящого контролюючого органу скарги з проханням про перегляд рішення. Аби така скарга дійсно дала результат, вона має бути складена грамотно, із викладом достатніх аргументів та доказової бази на їх користь. Тут дуже складно обійтися без допомоги хороших юристів. А ще складніше це зробити в судовому порядку.
Контролюючий орган, до якого подається скарга, зобов’язаний відреагувати на неї протягом 20 календарних днів. Відповідь має бути вручена під розписку або надіслана рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Щодо оскарження акту в судовому порядку, то це відбувається у царині адміністративного судочинства. На позов до суду є 3 місяці з моменту, коли контролюючий орган надав відповідь на скаргу. Якщо рішення не було прийнято чи надіслано платникові податків, цей термін є більшим та складає 6 місяців. Також 6-місячний термін актуальний для випадків, коли платник податків міг дізнатися про своє порушене право.
Команда адвокатського бюро «Приходько та партнери» допомагає своїм клієнтам як в адміністративному, так і в судовому способах відстоювання своїх прав.
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Керівник практики податкового права
Експерт практики податкового права, спеціалізується на захисті прав у судовому порядку та корпоративному праві.
Кейси по темі статті:
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня