"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."
Старший партнер
Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.
ПЕРЕВЕДЕННЯ НЕЖИТЛОВОГО ФОНДУ В ЖИТЛОВИЙ. АЛГОРИТМ ДІЙ.
В українських законах відсутні норми, що безпосередньо регулюють процедуру зміни цільового призначення об'єкта нерухомого майна, а саме – переведення його із нежитлового фонду у житловий. Ба більше – питання про переведення в житловий фонд може стосуватися, як окремо стоячих будівель, так і приміщень в жилих будинках, які призначені для торговельних, побутових, комерційних та інших потреб. А отже, процедура буде дещо відрізнятися.
Процедура переведення будівлі чи приміщення із нежитлового фонду в житловий включає наступні етапи:
1. Перевірка придатності приміщення до використання як житла
В Державних будівельних нормах (ДБН), приміром, визначено, що висота жилого приміщення повинна складати не менш як 2,5 м, а площа санвузла в ньому – від 3,8 м. Таке приміщення має бути обладнаним вентиляцією, а також бути підключеним до інженерних мереж (газ, тепло, водопостачання та каналізація, електрика).
Крім того, висуваються певні вимоги до рівня шуму, вібрації, санітарно-гігієнічних норм. Житло забороняється облаштовувати у підвалі. Ба більше – в ДБН встановлені навіть норми відносно опорних конструкцій, товщини стін та матеріалів, з яких ці стіни виготовлені.
До відома! Якщо приміщення за цільовим призначенням вже було житловим, переводилось в нежитловий фонд, а тепер повертається його попереднє цільове призначення, то за дотримання усіх цих вимог хвилюватися доведеться менше.
2. Збір та подання документів до ЦНАП.
Якщо йдеться про приміщення в багатоквартирному будинку, то зібрати потрібно наступний пакет документів:
- заяву власника щодо зміни цільового призначення;
- підтвердження того, що про зміну цільового призначення приміщення повідомили балансоутримувача (ОСББ);
- копії паспорта та ІПН;
- копію правовстановлюючого документа;
- копію технічного паспорта приміщення та плану всього поверху, на якому воно знаходиться;
- проект майбутньої реконструкції;
- фото приміщення.
З ЦНАП документи направляються до Департаменту містобудування та архітектури. Розгляд тримає приблизно два місяці. За його результатами ухвалюється рішення про переведення в житловий фонд чи про відмову. Рішення передається в ЦНАП, звідки його забирає заявник. Якщо заявник отримує відмову, то така відповідь теж обов’язково дається у письмовій формі з обґрунтуванням причин.
До відома! У заявника є право оскаржити відмову Департаменту містобудування у зміні цільового призначення приміщення в адміністративному суді.
3. Оформлення документів по аналогії з узаконенням реконструкції.
Наступні кроки не відрізняються від тих, які слід зробити для узаконення реконструкції, а саме:
- реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт;
- проведення будівельних робіт згідно з проектом;
- виготовлення нового технічного паспорта;
- подання декларації про готовність об’єкта до експлуатації;
- реєстрація права власності на об’єкт у Держ. реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Щоб не обтяжувати себе зайвим клопотом та не зазнавати збитків від допущених помилок, ви можете доручити завдання з проходження всіх необхідних процедур та оформлення документів фахівцям юридичної компанії «Приходько і Партнери». Шукайте виконавців для будівельних робіт, а розв’язання правових питань ми візьмемо на себе!
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня