ОПЛАТА РЕКЛАМИ У ФЕЙСБУЦІ З КОРПОРАТИВНОЇ КАРТИ ПІДПРИЄМСТВА: ЯК ПІДТВЕРДИТИ ВИТРАТИ?

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.

Зв'язатися зараз

ОПЛАТА РЕКЛАМИ У ФЕЙСБУЦІ З КОРПОРАТИВНОЇ КАРТИ ПІДПРИЄМСТВА: ЯК ПІДТВЕРДИТИ ВИТРАТИ?

Час прочитання: 9 хв.

  Підприємство (працює на загальній системі) розмістило рекламний аккаунт в Фейсбуці. Періодично відповідальний працівник проводить оплату послуг реклами через Інтернет за допомогою корпоративної картки (поповнює аккаунт). Як підприємству підтвердити витрати на рекламу і відобразити їх в обліку?

  Функція оплати реклами в Фейсбуці через банківський рахунок, на жаль, українським підприємствам поки що недоступна. Український рекламодавець може оплатити рекламу на Фейсбук через міжнародні платіжні системи Visa, Mastercard. З огляду на це, підприємство оплатило свою рекламу в Фейсбуці з корпоративної платіжної картки (КПК) через підзвітну особу (мабуть, через працівника, призначеного відповідальним за проведення реклами в Фейсбуці).

Зараз розрахунки з нерезидентами з використанням корпоративної платіжної картки вже не проблема. З 04.04.2019 р обмежень щодо проведення операцій з рахунків суб'єктів господарювання з використанням КПК не встановлено. Після поновлення правил валютного регулювання відповідно до п.п. 2 п. 109 Положенія№5 юрособам з КПК дозволено здійснювати розрахунки за одним зовнішньоекономічним договором (контрактом) в один операційний день, операція по якому не перевищує еквівалент в 150 тис. грн.

Головне, щоб ваш встановлений щоденний ліміт на списання коштів в рекламному акаунті не перевищував в перерахунку в гривні 150 тисяч.

Підзвітні документи

  Залежно від налаштувань рекламного аккаунта в Фейсбуці поповнення / списання грошей в рахунок сплати за рекламу підприємства з корпоративної платіжної картки буде відбуватися або авансом, або на підставі виставлених рахунків.
Списані з корпоративної платіжної картки суми при проведенні безготівкових розрахунків вважаються виданими під звіт. Причому, в тому числі і при безготівкових розрахунках через Інтернет (т. Е. Шляхом вказівки реквізитів картки), якщо в електронній платіжці або виписці банку при безготівкових (через Інтернет) розрахунках засвітилися реквізити КПК.

В такому випадку довірена особа суб'єкта господарювання, який використав КПК для розрахунків, має подати авансовий звіт про витрачені з карти кошти, приклавши роздруківку підтверджує електронного документа. Безготівкові суми за рекламу з КПК будуть вважатися витраченими на господарські потреби. В такому випадку авансовий звіт потрібно подати в терміни, обумовлені в п.п. «Б» п.п. 170.9.2 ПКУ, - до закінчення 5 банківського дня, наступного за днем, в якому здійснена оплата реклами в Фейсбуці. Тобто з дня проведення розрахунків за допомогою КПК.

Хоча є ЗІР 103.17, де податківці вважають, що авансовий звіт можна подати до закінчення 10 банківських днів (тобто по п.п. "6" п.п 170.9.3 ПКУ).
Але навіть якщо документів про оплату з КПК працівник не надасть, то, як пояснюють податківці (див. ЗІР 109.21), бухгалтерія все одно повинна прийняти такий звіт, а при необхідності бухгалтер може взяти виписку з банку про рух коштів на рахунку і тим самим підтвердити факт списання коштів з поточного рахунку підприємства. Отримавши виписку в банку про витрачені з КПК засобах, потрібно знайти в ній перекази на користь Фейсбуку.

Отримати консультацію від бухгалтера

Щоб швидко їх відшукати і не сплутати з іншими платежами в виписці, можна зайти в рекламний аккаунт Фейсбуку і в ньому знайти в розділі "Біллінг" контрольний номер для пов'язаних з рекламою транзакцій на користь Фейсбуку. І вже шукати в виписці платежі з цим контрольним номером.

З огляду на, що на момент складання звіту послуги фактично можуть бути не отримані, а працівникові дано завдання тільки оплатити послуги реклами підприємства, то на підтвердження виконання свого завдання (поповнення з використанням КПК рекламного аккаунта в Фейсбуці / оплати рахунку) працівникові досить прикласти до звіту скріншот про проведену оплату, що підтверджує або зарахування грошей на рекламний аккаунт підприємства в Фейсбуці, або сплату по виставленому рахунку. Цього буде достатньо, щоб довести, що оплата зроблена в інтересах компанії, а не в особистих інтересах працівника.

Документи для рекламних витрат

Для підтвердження витрачання грошових коштів при придбанні юрособою послуг (в тому числі і рекламних) на іноземних інтернет-сайтах з оплатою їх за допомогою електронного платіжного засобу (в тому числі і КПК), як пояснюють податківці (див. Лист ДФСУ від 13.06.2018 р . № 2584/6 / 99-99-15-01-01-15 / ІПК), необхідно мати:

  1.  виписку банку, що випустив платіжну карту, з якої списувалися кошти в оплату реклами;
  2. відповідний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон тощо., Наданий постачальником послуги.

З випискою банку по КПК, з якої списувалися кошти на користь Фейсбуку, як ми вже сказали, проблем у підприємства не буде. А ось другим документом від Фейсбуку на підтвердження наданих протягом певного періоду рекламних послуг підприємство може отримати тільки квитанцію. У ній надається докладна інформація про транзакції, здійснених по аккаунту підприємства в Фейсбуці, яка визначає: витрачені суми на рекламу, причину виставлення рахунку (за переходи на відповідну сторінку або кліки на ваш банер і т. П.), Результати проведених заходів.

Знайти таку квитанцію можна, зайшовши в рекламний аккаунт Фейсбуку в розділі "Біллінг". Там можна скачати квитанції по окремим списань грошей або по всьому списань за рекламу за певний період.

Працюючи безпосередньо з Фейсбук, повноцінного акту про надані рекламні послуги ви не отримаєте. А з огляду на ставлення податківців до первинки, підприємству для підстраховки краще озброїтися допдокументамі, що містять відомості про проведені операції.

Такими документами можуть бути:

  • наказ керівника про проведення реклами в Фейсбуці, в якому вказані;
  • мета проведення реклами і перелік рекламованих товарів / послуг;
  • працівник, відповідальний за проведення реклами в Фейсбуці (за створення рекламного аккаунта підприємства, його налаштування і за поповнення грошовими коштами з використанням КПК);
  • документи про проведення реклами в Фейсбуці, зокрема:
    - фотозвіти, скрінпрінти розміщеної в Фейсбуці реклами, які б дозволяли ідентифікувати саме рекламовані підприємством товари / послуги і відповідно інформацію, надану про них, як рекламу;
    - звіт відповідального працівника про рекламні заходи, складений на підставі роздрукованих квитанцій з Фейсбуку про результати проведених рекламних заходів;
  • документи, що підтверджують здійснення витрат і надання підприємству рекламних послуг. Це, як ми вже сказали, авансовий звіт відповідального працівника про проведені платежі на користь Фейсбуку з КПК, виписки банку з картрахунку, квитанції про транзакції, роздруковані з Фейсбуку по рекламному аккаунту за звітний період, а також складений за підсумками звітного періоду на підставі таких квитанцій , самоакт з усіма необхідними для первинного документа реквізитами.

Такий самоакт і буде первинним документом, що містить інформацію про операції - послуги реклами в Фейсбуці, підходить як для бухоблікових, так і для податкових цілей (п.44.1 ПКУ).

Бухоблік

Витрати на розміщення реклами в Фейсбуці є звичайними рекламними витратами. Тому їх слід включати до витрат звітного періоду в складі витрат на збут (п. 19 П (С) БО 16) і списувати на рахунок 93. Робити це в вашому випадку слід в періоді формування в Фейсбуці квитанцій про здійснення рекламних операцій за звітний період на підставі складеного за даними таких квитанцій самоакта.

Розрахувати вартість послуг бухгалтера

Податок на прибуток

Всі підприємства незалежно від їх рівня прибутковості враховують витрати на рекламу за бухгалтерськими правилами - орієнтуючись на бухгалтерський фінрезультат.

Єдине, якщо ЗЕД-послуги отримує підприємство-високодоходнік, його фінрезультат може бути відкоректований на податкові різниці за:

  • п.п. 140.5.2 ПКУ - на суму перевищення договірної (контрактної) вартості придбаних послуг над ціною, визначеною за принципом «витягнутої руки», при здійсненні контрольованих операцій у випадках, визначених ст. 39 ПКУ;
  • п.п. 140.5.4 ПКУ - на суму 30% вартості послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ), придбаних у нерезидентів (в тому числі нерезидентів - пов'язаних осіб), зареєстрованих в державах (на територіях), зазначених в п .п. 39.2.1.2 ПКУ

Однак при роботі з нерезидентом-Фейсбук такі різниці високоприбуткового підприємству не загрожують. По-перше, операції в Фейсбуці навряд чи будуть контрольованими, а по-друге, Фейсбук зареєстрований на такій території, яка не підпадає під п.п. 39.2.1.2 ПКУ.

ПДВ

Оскільки платежі за рекламу в Фейсбуці проведені відповідальною особою з використанням КПК і в інтересах підприємства, а Фейсбук є нерезидентом, яку не зареєстровано в Україні, то підприємству доведеться як агенту нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ. А все тому, що місцем поставки рекламних послуг вважається місце, в якому отримувач послуг (рекламодавець) зареєстрований суб'єктом господарювання (п.п. «б» п. 186.3 ПКУ).
За базу для нарахування ПДВ в такому разі приймають договірну вартість послуг (п. 190.2 ПКУ).

При цьому вартість послуг, виражену в іноземній валюті, перераховують у національну валюту за курсом НБУ, що діє на дату виникнення податкових зобов'язань.
ПДВ-зобов'язання з послуг нерезидента з місцем поставки на території України нараховують за правилами, прописаним в п. 187.8 ПКУ: на дату списання коштів з банківського рахунку платника в оплату послуг або на дату оформлення документа, що підтверджує факт поставки послуг нерезидентом.

Залежно від налаштувань рекламного аккаунта в Фейсбуці, що стосуються поповнення / списання грошей з КПК в рахунок сплати за рекламу підприємства (або авансом, або на підставі виставлених рахунків), підприємство і має нараховувати ПЗ за датою першої з подій - списання грошей або виставленого в останній день місяця ще не оплаченого рахунку. Підтвердженням списання коштів з карткового рахунку буде виписка банку.

Так ось, орієнтуючись на дату списання коштів з карткового рахунку, зафіксовану в виписці банку, підприємство і повинна нарахувати ПЗ на послуги від нерезидента, якщо першою подією буде оплата послуг реклами, перерахувавши її в гривні за курсом НБУ на цю ж дату.

Суму нарахованих ПДВ-зобов'язань потрібно показати в податковій накладній (ПН), оформленої на таку операцію (п. 208.2 ПКУ). Така ПН, зареєстрована в ЄРПН, буде підставою для відображення податкового кредиту (п. 208.2 ПКУ, п.п. «в» п. 198.1, п. 198.2 ПКУ). І якщо ПН своєчасно зареєстрована в ЄРПН, то і АЛЕ, і НК відображаємо в одному і тому ж звітному періоді, який припадає на період здійснення передоплати за рекламні послуги (у декларації з ПДВ одночасно заповнюємо стр. 6 і 13).

  Зверніть увагу!

  ПЗ з ПДВ з послуг реклами, отриманих від Фейсбуку, загрожують і неплатникам ПДВ. В такому випадку неплатники ПДВ податкову податкову не становлять, а повинні подати спеціальний Розрахунок (п.208.4 ПКУ).

Податок з доходів нерезидента

Як передбачено п.п. 141.4.6 ПКУ, резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та / або розповсюдження реклами, під час такої виплати зобов'язані сплатити податок за ставкою 20% від суми таких виплат за власний рахунок.

Суму доходу, з якою доведеться сплатити податок, визначають за курсом НБУ, що діє на дату виплати такого доходу (ЗІР 102.18). Причому, як пояснюють податківці (див. ЗІР 102.18), звільнення (зменшення) суми податку на доходи нерезидента від наданих послуг реклами отримати не вдасться.

А якщо прострочив і / або не заплатите податок, ваше підприємство очікує штраф за ст. 127 ПКУ (як мінімум 25% від суми податку, що підлягає нарахуванню / сплаті до бюджету).

Таким чином, якщо підприємство через довірену особу сплачує за допомогою КПК винагороду за рекламу нерезиденту, то одночасно підприємство повинно сплатити і податок з доходів нерезидента за ставкою 20% від сплаченої за рекламу суми.

У декларації з податку на прибуток суму "рекламного" податку вказують в рядках 23-25, а також, в рядку 21 таблиці 1 додатка ПН.

Хочемо попередити, що на думку податківців, така ж доля чекає і звичайних фізосіб (які підпадають під визначення резидентів з п.п. 14.1.213 ПКУ), які сплачують Фейсбуку-нерезиденту рекламний дохід за розміщення своєї реклами. Щоб дізнатися вартість консультації бухгалтера, заповніть подану форму.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.

Зв'язатися зараз
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація