"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна

Головний Бухгалтер

E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-10

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку

Зв'язатися зараз

ОБОВ’ЯЗОК ФОП ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ТОВАРНИХ ЦІННОСТЕЙ

До нашої компанії часто звертаються фізичні особи підприємці із запитанням: “Чи обов’язково мати первинні документи на підтвердження походження товару і чи потрібно вести їх облік за аналогією з юридичними особами?”.

У зв’язку з тим, що наказом 03.09.2021 року № 496 Міністерство фінансів України затвердило Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб-підприємців, у тому числі платників єдиного податку, то, по суті, це змінило правила, що існували до його прийняття.

Порядок встановлює та регулює правила обліку товарних запасів. Потрібно розуміти, що Правила регулюють діяльність ФОП:

  • на загальній системі оподаткування;
  • платників ПДВ (загальна система чи 3 група);
  • конкретних видів діяльності (торгівля лікарськими засобами, виробництвами медичного призначення, ювелірними виробами, дорогоцінним камінням, технічно складними бітовими товарами).

Тобто правила ведення обліку товарних запасів поширюється на особи, що Законом «Про РРО» зобов’язані видавати фіскальний чек. Отже, фіскалізація спричиняє більш суворий і чіткий підхід до ведення товарних цінностей.

Раніше ми розповідали, що відсутність первинних документів спричиняє відповідальність за пунктом 121.1 Податкового кодексу у вигляді штрафу у розмірі 510 грн., а за повторність – 1020 грн. Можемо припустити, що встановлення більш детального контролю за рухом товарних цінностей у майбутньому тягне за собою зростання кількості перевірок та розміру відповідальності суб’єктів господарської діяльності. Крім того, такі підходи роблять спрощену систему оподаткування більш схожою на звичайну, що є неприпустимим для дрібного бізнесу.

Наказом № 496 передбачено ведення Форми обліку інформації про надходження та вибуття товару, невід’ємною частиною якого є збереження та облік первинних документів. Таким чином ми бачимо, що, по суті, відсутність первинних документів тягне за собою паралельно і порушення наказу, що може мати неоднозначні наслідки.

Порядок передбачає дві форми ведення такого обліку:

  • паперову;
  • електронну.

Форма обліку включає заповнення наступних даних:

  • дата запису;
  • реквізити первинного документа;
  • найменування постачальника;
  • вартість товару при купівлі та продажу та інші дані.

Звертаємо увагу, що Порядок ще не набув чинності, оскільки не був опублікований. Але ФОП варто вже ознайомлюватись із новим обов’язком. Багато експертів вже знайшли деякі подібності з книгою обліку доходів та витрат, але у більш детальному форматі. Також незрозуміло, чи потрібно буде вести Форму та облік доходів та витрат одночасно, оскільки відбувається дублювання інформації. Але як це буде працювати, насправді покаже тільки практика.

Юридична компанія «Приходько та партнери» знає тонкощі ведення бухгалтерії та точно допоможе вирішити Ваші проблеми та дати відповіді на запитання. Звертайтеся ми з радістю допоможемо Вам.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація