НОВІЙ СУДОВІЙ РЕФОРМІ БУТИ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

НОВІЙ СУДОВІЙ РЕФОРМІ БУТИ

Час прочитання: 2 хв.

НОВІЙ СУДОВІЙ РЕФОРМІ БУТИ - noviy sudoviy reformi buti

Цього тижня Верховна Рада розглянула в другому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського управління (рег. № 1008). 236 парламентаріїв, всупереч численним застереженням міжнародних партнерів, громадськості та бізнесу, підтримали ініціативу Президента Володимира Зеленського.

Проектом 1008, серед іншого, передбачено “перезавантаження” нового Верховного Суду шляхом проведення повторного відбору суддів і скорочення їх числа вдвічі – з 200 до 100. При цьому в пояснювальній записці до законопроекту відсутні будь-які аргументи на користь такого “перезавантаження”. Також, фактично ліквідовується діюча Вища кваліфікаційна комісія суддів і створюється нова.

Проект 1008 був розкритикований міжнародною спільнотою, як такий, який істотно загрожує суддівської незалежності. Так, одними з перших з критикою виступили Представництво ЄС в Україні та Посольство Канади, які в спільному листі до Офісу Президента відзначили, що “слід уникати повторного відбору суддів Верховного Суду”, а перезавантаження Вищої кваліфікаційної комісії суддів і створення нової “не будуть ефективними, якщо одночасно не реформувати Вищу раду правосуддя “.

Рада Європи також стурбована законопроектом: “проектом пропонуються широкомасштабні зміни, які можуть мати серйозні наслідки для незалежності судової системи. Зокрема, проект закону впливає на статус і кваліфікаційні вимоги до суддів і пов’язані з цим процедури”.

А в документі експерта Ради Європи з оцінки проекту Закону №1008 “Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського управління” щодо його відповідності стандартам і рекомендаціям Ради Європи чітко вказано, що “Запропоноване скорочення не виправдано причинами зменшення навантаження або реформою касаційних функцій Верховного Суду. Насправді, обґрунтування такого зменшення кількості суддів незрозуміло і не пояснюється зміною ролі Верхового Суду в рамках судової системи, оскільки недавно Верховний Суд був реструктуризований і оновлений”.

У день розгляду проекту 1008 у другому читанні найбільші бізнес-асоціації (Американська торгова палата в Україні, Європейська Бізнес Асоціація та Союз українських підприємців) оприлюднили спільну заяву, в якій зазначили, що “бізнес-співтовариство дуже стурбоване оцінками, згідно з якими позивачі будуть змушені чекати більше 5 років рішення Верховного Суду, якщо кількість його суддів скоротиться з 200 до 100 без одночасного реформування судів нижчих інстанцій, апеляційних судів і впровадження процесуальних фільтрів в кодексах”.

Крім того, ще у вересні Пленум Верховного Суду затвердив Висновок по проекту 1008, зазначивши, що проект “створює істотні ризики для незалежності судової влади і може нівелювати досягнення реформи правосуддя 2014-2018 років в частині посилення незалежності та деполітизації судової влади”.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація