НОВІ ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна
E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-64

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.

Зв'язатися зараз

НОВІ ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Час прочитання: 2 хв.

Правовий режим воєнного стану вніс кардинальні зміни не тільки в сферах безпеки та оборони, суспільної дійсності, а й змусив передбачати особливості адміністрування податку на додану вартість. Верховна Рада Україна на своїх пленарних засіданнях прийняла вже не один пакет змін до Податкового кодексу України за досить короткий проміжок часу. Тому проаналізуємо особливості адміністрування ПДВ в сучасних умовах.

Закон України № 7360, яким зокрема відновлюється обовʼязок платників податків реєструвати податкові накладні, набрав чинності 27.05.2022 року.

По суті, чинне податкове законодавство поділяє усіх платників ПДВ на дві групи:

  • ті що мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки;
  • ті що не мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки.

Порядок приналежності платника податку до однієї з двох груп затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, тобто Міністерство фінансів України. Разом з тим, станом на дату написання даної статті ніяких критеріїв та документів Мінфін в даному напрямку не затвердило, тому потрібно керуватися принципом реальної можливості виконання податкових зобовʼязань. На нашу думку, наявність самого фактору воєнного стану недостатньо для підтвердження неможливості виконання податкових зобовʼязань.

Відповідно до п. 69.1 підрозділу 10 розідлу ХХ ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки звільняються від відповідальності за умови реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків до 31 липня 2022 року. Таким чином податкові накладні за період з 24.02.2022 року по 27.05.2022 року потрібно подати на реєстрацію до 15.07.2022 року. Щодо накладних з 27.05.2022 року, то вони реєструються за загальними правилами ПК України.

Також варто звернути й на певну неузгодженість в нормах ПК України.

Відповідно до п. 32-2 підрозділу 2 розділу ХХ ПК, платники податків за податкові періоди лютий-травень 2022 року за операціями з придбання товарів/послуг, за якими в постачальниками не зареєстровано ПН чи РК до них, можуть включати до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів/послуг.

Обов’язковою умовою такого включення є наявність первинних (розрахункових) документів.

Поряд з цим, п. 69.1-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК свідчить про те, що платники податку на додану вартість зобов’язані уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі первинних (розрахункових) документів та з урахуванням даних зареєстрованих податкових накладних. Що ж робити у випадку наявності первинних документів та відсутності реєстрації ПН кодекс не говорить. Можемо припустити, що податкові органи будуть коригувати суми податкового кредиту не на користь платника податку у таких ситуаціях.

Якщо у Вас виникли додаткові питання, звертайтеся до ЮК «Приходько та партнери», ми з радістю Вам допоможемо.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація