ІНІЦІАТИВА КРИМІНАЛІЗАЦІЇ ШАХРАЙСТВА З ПДВ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ІНІЦІАТИВА КРИМІНАЛІЗАЦІЇ ШАХРАЙСТВА З ПДВ

Час прочитання: 2 хв.

 Питання адміністрування податку на додану вартість завжди є актуальним, при чому в кожній країні. Не винятком є й наша держава, яка здійснює усі дії щодо автоматизації у вирішенні багатьох питань, що стосуються ПДВ: електронна черга бажаючих відшкодувати від’ємне значення, сам процес реєстрації податкових накладних чи розрахунків коригування тощо.

 Однак, використання різного роду схем, ухилень від сплати ПДВ та суміжних протиправних дій поставило питання адміністрування ПДВ на новий щабель, зокрема через публічний розголос та висвітлення у ЗМІ конкретних компаній, що здійснюють такі дії.

 У зв’язку з цим групою народних депутатів України було проявлено ініціативу та зареєстровано проект Закону України щодо встановлення кримінальної відповідальності за шахрайство з ПДВ (проект реєстраційний номер 3959). Законопроектом пропонується внести у Кримінальний кодекс України зміни, зокрема доповнити його статтею 222-2 з назвою «шахрайство з податком на додану вартість». Диспозиція як суспільно небезпечне діяння в рамках даної статті визначає розкрадання або заволодіння бюджетними коштами шляхом отримання бюджетного відшкодування або подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на підставі подання завідомо неправдивих відомостей, в тому числі в результаті використання завідомо підробленого документа. Тобто об’єктивна сторона злочину є альтернативно визначеною.

 Кваліфікуючими ознаками ініціатори законопроекту передбачають вчинення таких діянь:

  • повторно;
  • організованою групою;
  • у значних розмірах (отримання бюджетного відшкодування у розмірі до 3 153 000 грн.);
  • у великих розмірах(отримання бюджетного відшкодування у розмірі до 5 255 000 грн.);
  • в особливо великих розмірах(отримання бюджетного відшкодування у розмірі понад 5 255 000 грн.).

 Загалом злочин є нетяжким, однак вчинення його у великих розмірах перетворює його в тяжкий, а в особливо великих розмірах – в особливо тяжкий.

  Варто зазначити, що даний склад є спеціальним, оскільки в нас існують схожі статті 212 КК України (ухилення від сплати податків, зборів); стаття 222 (шахрайство з фінансовими ресурсами), а тому питання ефективності впровадження таких новел залишається відкритим.

 Паралельно з цим пропонується створення нового органу досудового розслідування: Бюро економічної безпеки України із визначенням підслідності податкових злочинів. При цьому в Державної податкової служби України (податкової міліції) забираються повноваження із розслідування злочинів.

  Зауважимо, що схожа ініціатива вже неодноразово виносилася на розгляд, зокрема створення Державного бюро фінансової безпеки та інших, схожих органів, однак за його виникнення так Верховною Радою і не проголосовано.

 Наразі ж дана ініціатива опрацьовується в комітет (Головний комітет: комітет з питань правоохоронної діяльності).

 Для того, щоб постійно перебувати у тренді податкових та інших законодавчих змін обирайте юридичну компанію «Приходько та партнери» в якості юридичного партнера.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація