"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
ФОП-БУХГАЛТЕРІЯ І КАДРИ: ВОЄННЕ ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ
Запровадження воєнного стану вплинуло на всі без винятку категорії населення. Не виключенням стали і фізичні особи-підприємці. Для ФОП потрібно було в своїй роботі враховувати законодавчі зміни при кадровому оформленні та бухгалтерській звітності.
Кадрове оформлення працівників під час воєнного стану
Відповідно до Закону України №2136-9 на час воєнного стану роботодавець може укладати трудові договори з працівником в будь-якій формі. Тобто тим самим законодавець дозволив укладати договір в усній формі. Зміна стосувалася всіх роботодавців, а також роботодавців-ФОП також можуть укладати трудові договори в усній формі. Ще одним нововведенням стало те, що на час дії воєнного стану роботодавець може встановлювати або не встановлювати випробувальний термін. Це є його правом, а не обов'язком. Також відбулися деякі зміни в процесі звільнення, а саме роботодавець може звільнити працівника в строк в який він просить без відпрацювання двотижневого строку.
Локальні кадрові документи
На час дії воєнного стану роботодавець-ФОП самостійно визначає які кадрові документи будуть вестися під час війни. Але обов'язково повинен вестися облік виконаної роботи працівника та витрати, які спрямовані на оплату праці.
Система оподаткування
Підприємці, які перебувають на 1 або другій групі оподаткування отримали право не сплачувати єдиний соціальний внесок за себе, а ФОП 3 групи оподаткування не залежно від того, який дохід вони отримують мають право перейти на спрощену систему оподаткування та сплачувати лише 2% від доходу. Варто відзначити і досить просту процедуру переходу на спрощену систему оподаткування. ФОП подає лише заяву про перехід до територіального органу ДПС і вже на наступний день після подачі заяви почне діяти спрощене оподаткування. Скасовано також податкові санкції за несвоєчасну сплату ЄСВ та ряд інших податкових переваг.
Отже, на час дії воєнного стану підприємці отримали податкове послаблення, що має позитивно вплинути на роботу в умовах війни.
Бухгалтерська звітність
Відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України, якщо підприємець через воєнні дії не має змоги подати звітність, то він звільняється від санкцій за її невчасне подання.
Первинні документи
Якщо первинні документи ФОП пошкодженні або втрачені внаслідок бойових дій, то ФОП має подати до контролюючого органу заяву в довільній формі про втрату або пошкодження первинних документів. В заяві потрібно вказати за яких обставин було пошкоджено або втрачено первинні документи.
Як вбачається з наведеного, бухгалтерський облік та кадрова діяльність ФОП з початку війни пройшла деяке перезавантаження та адаптувалася до роботи в нових реаліях.
Але не потрібно забувати, що зміни в нормативні акти постійно вносяться, тому потрібно їх відстежувати для того, щоб не пропустити важливих моментів, які можуть стосуватися роботи ФОП. Якщо неможливо робити це самостійно, то можна користуватися послугами спеціалістів, щоб бути в курсі останніх нововведень та законодавчих змін.
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Головний Бухгалтер
Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку.
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня