"Бережемо найголовніше: Ваш час, Ваші нерви, Ваші гроші."

Ворожбітова Кристина Юріївна

Головний Бухгалтер

E-mail
vorozhbitova@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (073) 007-44-10

Провідний фахівець з досвідом практичної діяльності в галузі економіки та бухгалтерського обліку

Зв'язатися зараз

ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ

Фінансовий моніторинг вже давно є буденністю в якій існує кожен бізнес. Крім того, це те з чим зустрічається або обов’язково зустрінеться суб’єкт господарювання. Фінансовий моніторинг нормативно регламентований Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон).

По суті, фінансовий моніторинг являє собою діяльність уповноважених суб’єктів по виявленню незаконно отриманих доходів. Таку діяльність виконує держава в особі конкретних суб’єктів, які мають безпосередній доступ до фінансових операцій. Коло цих суб’єктів чітко визначене законодавством.

Система фінансового моніторингу складається з первинного та державного рівнів.

Первинний рівень формують:

  • банки, страховики, фінансові установи;
  • платіжні організації;
  • біржі;
  • учасники фондового ринку;
  • оператори поштового зв’язку;
  • інші спеціально визначені суб’єкти моніторингу.

Державний рівень складають:

  • НБУ;
  • Мінфін;
  • Мін’юст;
  • Міністерство цифрової трансформації України;
  • Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Як бачите, основним суб’єктом, який здійснює фінансовий моніторинг є банк (а також інші фінансові установи). Крім основних суб’єктів є ще й спеціально визначені – бухгалтери, юристи, нотаріуси, адвокати тощо. Всі суб’єкти первинного моніторингу повинні бути зареєстровані в спеціальному державному органі та виконувати обов’язки, визначені у статті 8 Закону.

Зокрема вони повинні повідомляти Державну службу фінансового моніторингу України про ряд фінансових операцій:

  • порогові;
  • підозрілі.

Пороговими є операції, що перевищують 400 000 грн. та містить законодавчо визначену ризикову ознаку. Поряд з цим на практиці достатньо лише перевищення суми у 400 000 грн.

Підозрілими можуть бути визначені такі операції:

  • якщо суб’єкт первинного фінансового моніторингу має підозру, що кошти є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
  • операція є підозрілою згідно з рекомендацією суб’єкта державного фінансового моніторингу чи типологічного дослідження.

Банки повинні повідомляти про обидва види операцій. А от додатково визначені суб’єкти – лише про підозрілі. Для визначення операції як підозрілої застосовується ризик-орієнтовний підхід. Це підхід враховує відповідні критерії ризику, зокрема, пов’язані з його клієнтами.

Потрапивши під фінансовий моніторинг, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати суб’єкту, зокрема банку, пояснення, підтвердження походження коштів, а також пояснити взаємозв’язок між надавачем та отримувачем коштів. Досить часто це становить труднощі для бізнесу.

Юридична компанія «Приходько та Партнери» знає фінансові тонкощі ведення бізнесу, звертайтеся, ми з радістю Вам допоможемо.

20%
знижка
Якщо ми не передзвонимо протягом дня
Консультація