"Очікуваний результат від нашої роботи - наша норма. Давати клієнту більше ніж він очікує - наша ціль."
ДТП ВНАСЛІДОК СЛИЗЬКОЇ ТА ЗАСНІЖЕНОЇ ДОРОГИ. ХТО МАЄ НЕСТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СПРИЧИНЕНУ ШКОДУ?
З приходом кожної зими в Україні разом з купами снігу приходять купа справ, пов'язаних з дорожньо-транспортними пригодами. І не завжди винуватцями дорожньо- транспортних пригод є водії. В зимовий час, коли дороги покриваються льодом і снігом, кількість аварій в десятки разів збільшується. Виникають ситуації, коли на окремих ділянках дороги утворюється ожеледь, сніговий накат, дорожні служби не справляються з чистками і обробками доріг, а водії в результаті не справляються з управлінням і потрапляють в ДТП.
При стані дорожнього покриття, вкритого льодом та тонким шаром свіжовипавшого снігу та необробленого або неякісно обробленого протиожеледним матеріалом, незалежно від стану коліс автомобіля може наступити його занесення. Тому, з технічної точки зору, автомобільна дорога вкрита льодом і тонким шаром свіжовипавшого снігу та неякісно оброблена протиожеледним матеріалом, знаходиться в прямому причинного-наслідковому зв'язку із настанням ДТП. У даній дорожній обстановці водій автомобіля просто не має технічної можливості зупинитись та уникнути ДТП.
Хто ж винен в таких ситуаціях і хто повинен відшкодовувати збитки?
В таких випадках потрібно встановити, чи здійснено балансоутримувачем дороги необхідні заходи для належного утримання дорожнього покриття з огляду на погодні умови та вимоги чинного законодавство?
Які ж це заходи?
Усунення зимової слизькості на автомобільних дорогах загального користування має здійснюватися з моменту її виявлення до повної ліквідації.
Крім виїзду для снігоочищення, відповідальні особи мають забезпечити учасників дорожнього руху безпечними умовами дорожнього руху та інформацією з питань гідрометеорологічних та інших умов; виявити аварійно-небезпечні ділянки, а за неможливості усунути, невідкладно позначити дорожніми знаками, огороджувальними і направляючими засобами, вирішити питання забезпечення експлуатації дорожніх об’єктів за несприятливих погодно-кліматичних умов та разом із спеціалізованим службами організації дорожнього руху і за погодженням з
Державтоінспецією оперативно внести зміни до порядку організації дорожнього руху.
Сам факт виїзду спеціального автотранспорту, навіть багаторазово, для механохмімічного снігоочищення дороги, не є всіма необхідними діями для належного утримання дорожнього покриття та забезпечення безпеки дорожнього руху в погодних умовах, що склались на момент дорожньо-транспортної пригоди.
Автомобільні дороги, вулиці і дороги населених пунктів та залізничні переїзди повинні на період їх експлуатації підтримуватися у справному стані і забезпечувати безпеку руху транспортних засобів та пішоходів. У всіх випадках у разі виявлення будь-яких відхилень від вимог встановлених стандартів повинні негайно встановлюватися технічні засоби організації дорожнього руху та вводитися обмеження швидкості.
Згідно Закону України « Про дорожній рух », Правил застосування дорожніх знаків ДСТУ 4100-2002, ДСТУ 3587–97, якщо за поганих погодних умов неможливо повністю ліквідувати слизькість та засніженість доріг, мають бути розташовані дорожні знаки "слизька дорога", "ожеледиця". Попереджувальний знак установлюється у населених пунктах на відстані 50–100 м до початку небезпечної ділянки. У разі потреби знак встановлюється і на іншій відстані, яка зазначається на відповідній табличці. Поза населеними пунктами знак повторюється. Наступний знак встановлюється на відстані щонайменше 50 м до початку небезпечної ділянки.
Даний знак інформує водія про те, що попереду ділянка дороги зі слизьким покриттям. Тому, наближаючись до такої ділянки, водій зобов’язаній знизити швидкість, щоб проїхати її з дотриманням заходів безпеки обережно.
Якщо цих дорожніх знаків у день, коли сталась дорожньо-транспортна пригода, встановлено не було, а на момент виникнення ДТП, дорожнє покриття з ожеледицею та засніжене, відсутнє узгодження схеми організації дорожнього руху з органами ДАІ та не забезпечено безпеку дорожнього руху, це свідчить про недбалість та бездіяльність балансоутримувачів доріг, невиконання покладених на них обов’язків, наслідком чого є неналежний стан дороги та спричинення у зв’язку з цим матеріальної шкоди.
Таким чином, у разі, якщо не буде зафіксовано порушень Правил дорожнього руху водієм, в безпосередньому причинному зв'язку з наслідками дорожньо-транспортної пригоди буде саме незадовільний стан дороги. Доказами незадовільного стану дороги будуть схема ДТП, протокол про адміністративне правопорушення, пояснення свідків, висновки експертів, фотознімки з місця аварії, тощо.
В такому випадку, відповідальним за спричинення збитків буде саме балансоутримувач доріг, а тому відповідачем у справі буде саме він.
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня