Цифровий мітинг. Презентація потенційного законопроєкту

«Я особисто гарантую, що ми чесно і порядно виконаємо свою роботу!»

Приходько Андрій Анатолійович

Адвокат, доктор юридичних наук, визнаний медійний експерт з юридичних питань, юридичний радник відомих політиків та бізнесменів.

Зв'язатися зараз

Цифровий мітинг. Презентація потенційного законопроєкту

Час прочитання: 8 хв.

Приклади цифрового мітингу

  • Рух громадянського опору «Жовта Стрічка» разом з міською радою міста Маріуполь організували онлайн-мітинг «Маріуполь – це Україна» в рамках акції «Стоп референдум».
  • У Херсоні відбувся масштабний мітинг, на який вийшли приблизно 36к українців без жодного ризику для свого життя. Рух спротиву "Жовта Стрічка" переніс зустріч в онлайн. Активісти перетворили стрічку в Instagram на центральний проспект Херсона та кличуть людей приєднатись"
  • Д. Трюдо і президент Європейської комісії, а також світові зірки об'єднали зусилля для проведення масштабного цифрового мітингу Stand Up for Ukraine («Встань за Україну»).
  • 28 квітня 2020 р. на YouTube було викладено відео під назвою «Онлайн-мітинг “За життя”». Відео складається з інтерв'ю різних медійних людей, де вони висловлюють свою позицію щодо діяльності різних державних органів.

Що таке цифровий мітинг?

Цифровий мітинг – це легітимний спосіб повнолітніми громадянами України, висвітлювати ту чи іншу суспільну або політичну проблематику в країні методом прямої дії через онлайн простір на конкретній цифровій платформі «Дія».

Цифровий мітинг стосується лише прийнятих або потенційних (висунутих на перше читання до ВР України) законів від Парламенту. Також цифровий мітинг може створюватися на базі пропозицій громадян щодо утворення певного законопроекту в конкретному секторі розвитку країни.

Проблематика питання

Згідно зі статті 34 Конституції України про “право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань” та статті 39 Конституції України про «право громадян збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації», - українське суспільство в законній формі може висловлювати позитивні чи негативні соціально-політичні власні настрої, тим самим привертаючи увагу політиків до тої чи іншої піднятої громадянами суверенної демократичної держави проблематики.

Будь-яка демократична держава – це, насамперед, експропріація влади, монополія легітимного фізичного насилля, маніпулювання свідомістю народних мас (популізм), а ще, в окремих випадках, навіть недоторканість органів державної влади, що досить довго практикувалося і в Україні (депутатська недоторканість). Усі подібні фактори суттєво впливають на те, як реалізовується головна доктрина демократії, що основним джерелом влади є народ. Досить часто, de jure Конституція хоча і посилається на цю доктрину, проте de facto уряд може виконувати диктаторську та тоталітарну політику, зберігаючи при цьому формальність демократичної субстанціональності.

Проте сучасні методи протестів мають багато недоліків. Насамперед, загроза життю мітингувальника та стихійність акцій протестів, що призводить до порушення соціально-політичного порядку в країні. Далеко не кожен індивід готовий відстоювати свої права, ризикуючи власним здоров’ям або суспільною чи професійною репутацією. Разом з тим, головна ціль будь-якої акції протесту – привернення уваги, як інших небайдужих громадян, так і політиків. Але те саме можна актуалізувати й без ризику щодо власного здоров’я чи дестабілізації країни. Мова йде про сучасний метод, а саме – цифровий мітинг, де в цифровому просторі діє той самий принцип методу прямої дії, але що вже відповідає «духу часу».

Основні недоліки сучасних акцій протесту

  1. Бюрократія. Енна кількість правильно заповнених папірців виснажує.
  2. Фактор трудової діяльності, навчання та міжособистісних відносин.
  3. Фізичне та психологічне насилля. Акція протесту – це стихійність та ситуативність.
  4. Географічний фактор. Протести національного рівня в великих містах.
  5. Зловживання владою. Прийняття диктаторських законів під час протестів.
  6. Непропорційна демократія. Реальна кількість підтримки суспільством.

Конституційний парадокс

Стаття #39 КУ. Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.

Стаття #26 КУ. Кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави - захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від прот. посягань.

Переваги цифрового мітингу

  1. Збереження життя та здоров'я. Як суб’єктам правоохоронної діяльності, так і самим мітингувальникам;
  2. Анти-вплив іноземних агентів. Унеможливлення організації мітингу іноземними суб’єктами для дестабілізації;
  3. Збереження громадського порядку. Відсутність масового стихійного свавілля. Дотримання порядку на вулиці;
  4. Ідентифікація. Унеможливлює екстремістську діяльність, поширення забороненої інформації, «тітушки»;
  5. Цифровізація. Навчання широкого кола людей щодо навичок цифрового уряду;
  6. Залучення політично активних. Підняття політичної активності через прості цифрові методи участі;

Область (масштаб) порушеного питання

  • Національний рівень. Політичні та суспільні питання загальнонаціонального рівня в межах країни;
  • Місцевий рівень. Політичні та суспільні питання місцевого рівня в межах певної  територіальної громади;

Головні розділи цифрового мітингу

Зовнішня політика

  • зовнішня політика та ідеологія;
  • економіка;
  • науково-технічна співпраця;
  • культура;
  • оборона та безпека.

Внутрішня політика

  • соціальна політика;
  • національна економіка;
  • бізнес та підприємництво;
  • децентралізація та самоорганізація населення;
  • національна оборона та безпека;
  • охорона здоров’я;
  • освіта;
  • охорона навколишнього середовища;
  • ЖКГ;
  • сфера розваг, культура та кіно;
  • ЗМІ;
  • фізичне виховання/спорт.

Формування електронного запиту

Цифровий протест/мітинг

1) Який потенційний (на розгляді в Комітеті) або вже ухвалений Верховною Радою України законопроект, порушує або може – на думку суб’єкта – порушувати права громадянина України (перелічити, які саме права, тобто номер тої чи іншої статті КУ);

Цифрова демонстрація

2) Якщо потенційний або вже ухвалений ВРУ законопроект, згідно Конституції України не порушує жодних прав громадянина України, але суб’єкт вважає, що він неприйнятний з морально-етичної, етнічної або релігійної позиції чи суто суб’єктивна позиція з таких питань як: геополітика, безпека, економіка тощо, то останньому необхідно привести об’єктивні аргументи (бажано з посиланнями на власні чи наукові дослідження по даному питанню), чому і як саме неприйнятний ухвалений ВРУ законопроект;

Цифрова пропозиція

3) Який потенційний законопроект або вирішення якого актуального в країні питання народні депутати України повинні – на думку суб’єкта – обов’язково внести на розгляд до Парламенту;

Цифрова вимога

4) Аргументація дострокового розпуску Парламенту або конкретної політичної партії чи фракції, або позбавлення мандату окремо взятого народного депутата, або імпічмент Президента (перелік чинників зловживань владою, бездіяльність, корупційні схеми, порушення суверенітету країни чи прав етнічних меншин, ухвалення диктаторських чи проти чинних Конституції України законів). Також необхідні посилання на наукові й соціологічні дослідження чи журналістські або до спеціальних по типу антикорупційних органів, державні чи громадські незалежні розслідування.

 

Автоматична система прямої дії цифрового мітингу

Автоматична система прямої дії цифрового мітингу побудована на кількості голосів (сила кількості учасників цифрового мітингу). Так як наша головна мета – це вплив на народних депутатів методом прямої дії через цифровий простір, тобто без прояву фізичної агресії або унеможливлення роботи парламентарів, то реалізувати дану задачу можливо через легітимне висвітлення цифрового мітингу в Парламенті за допомогою інформаційної цифрової дошки та виступом організатора за трибуною ВРУ.

Якщо кількість учасників по конкретній темі цифрового мітингу досягає позначки: 25 000 людей, то кожної сесії, щотижня у середу та п’ятницю, на початку ранкового пленарного засідання, під час трьох хвилинних оголошень, відбувається висвітлення того чи іншого цифрового мітингу через інформаційне табло у Верховній Раді України з хронометражем 3 хвилини (тема цифрового мітингу та поточна кількість учасників. Аудіовізуальне представлення теми від ініціатора ЦМ), з правом виступу в Парламенті організатора даного цифрового мітингу з регламентом у 3 хвилини під час ранкового пленарного засідання. Окрім цього, висвітлення також може проходити й у формі парламентських слухань;

Місцевий рівень

Головні розділи цифрового мітингу

Внутрішня політика

  • соціальна політика;
  • національна економіка;
  • бізнес та підприємництво;
  • децентралізація та самоорганізація населення;
  • національна оборона та безпека;
  • охорона здоров’я;
  • освіта;
  • охорона навколишнього середовища;
  • ЖКГ;
  • сфера розваг, культура та кіно;
  • ЗМІ;
  • фізичне виховання/спорт.

Формування електронного запиту

Цифровий протест/мітинг

1) Які потенційні або вже ухвалені сільською, селищною чи міською радою адміністративні рішення, порушують або можуть – на думку суб’єкта – порушувати конституційні права громадянина України (перелічити, які саме права, тобто номер тої чи іншої статті КУ);

Цифрова демонстрація

2) Якщо потенційні або вже ухвалені сільською, селищною чи міською радою адміністративні рішення, згідно Конституції України не порушують жодних прав громадянина України, але суб’єкт вважає, що вони неприйнятні з морально-етичної, етнічної або релігійної позиції чи суто суб’єктивна позиція з таких питань як: місцева регіональна політика, безпека, економіка тощо, то останньому необхідно привести об’єктивні аргументи (бажано з посиланнями на власні чи наукові дослідження по даному питанню), чому і як саме неприйнятні ті чи інші рішення місцевих рад;

Цифрова пропозиція

3) Які потенційні рішення або вирішення яких актуальних в селі, селищі чи місті питань, місцеві депутати повинні – на думку суб’єкта – обов’язково внести на розгляд до найближчої сесії місцевої ради;

Цифрова вимога

4) Аргументація про дострокове припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної в місті ради (перелік чинників зловживань владою, бездіяльність, корупційні схеми, порушення прав етнічних меншин, ухвалення протичинних Конституції України рішень). Також необхідні посилання на наукові й соціологічні дослідження чи журналістські або до спеціальних по типу антикорупційних органів, державні чи громадські незалежні розслідування;

Автоматична система прямої дії цифрового мітингу

Автоматична система прямої дії цифрового мітингу побудована на кількості голосів (сила кількості учасників цифрового мітингу). Так як наша головна мета – це вплив на депутатів місцевого рівня методом прямої дії через цифровий простір, тобто без прояву фізичної агресії або унеможливлення роботи народних обранців, то вирішити дану задачу можливо через легітимне висвітлення цифрового мітингу в місцевій адміністративній раді за допомогою інформаційної цифрової дошки та виступом організатора за трибуною ради.

Якщо кількість голосів не менш як одна десята частина громадян, що проживають спільно на відповідній території (територіальна громада), мають право голосу та зареєстровані в «Дії», то тоді є можливість виступу ініціатора ЦМ у місцевій раді під час сесійних засідань місцевих депутатів. Частота разів виступу і час вирішує представницький орган місцевого самоврядування (Рада). Проте мінімальна вимога: «1 раз на тиждень з виступом у 3 хвилини за трибуною ради».

Структурна схема механізму цифрового мітингу

 

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні

Адвокат, доктор юридичних наук, визнаний медійний експерт з юридичних питань, юридичний радник відомих політиків та бізнесменів.

Зв'язатися зараз
Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація