ЦІНА ТА ПРЕДМЕТ, ЯК ІСТОТНІ УМОВИ ДОГОВОРУ

"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."

Перепельченко Анатолій Олександрович

Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.

Зв'язатися зараз

ЦІНА ТА ПРЕДМЕТ, ЯК ІСТОТНІ УМОВИ ДОГОВОРУ

Час прочитання: 2 хв.

У деяких підприємців є штатний юрист, який вичитує договори. Але в разі помилки в тексті гроші втратить не юрист, а сам власник бізнесу. Тому, якщо договір укладається на серйозну суму, підприємцям варто аналізувати його особисто. Щоб це не займало багато часу, потрібно перевірити чотири основні блоки: гроші, результат, терміни і санкції.
Загальна сума в договорі має бути жорстко зафіксована. Щоб витрати не стали неприємним сюрпризом, в розділі про оплату не можна допускати відкритих формулювань. Викликати підозру повинні будь-які узагальнення без вказівки точних цифр: "оплата", "бюджет", фраза "і інші". Прибирайте всі розмиті вказівки на гроші - краще потім підписати додаткову угоду до договору, ніж раптово виявитися боржником.

 Якщо в тексті є формула розрахунку ціни, в ній не повинно бути невідомих змінних. Наприклад, може бути вказана ціна за квадратний метр покриття, а загальна площа - не прописана. В результаті виникає ризик ситуації, коли обумовлені усно "квадратів 200-300" замовник зрозуміє як 200, а у будівельника потім нарахували всі 350, і підсумкова ціна виявиться майже вдвічі вищою за очікувану.

 Якщо точну суму прописати неможливо, обмежте її діапазоном. Припустимо, ви наймаєте рекламне агентство для запуску першої рекламної кампанії в інтернеті. Послуги компанії оплачуються за фіксованою ставкою, а ось витрати на послуги Facebook або Google йдуть окремо. Заздалегідь спрогнозувати бюджет нової кампанії досить складно, тому варто вказати в договорі верхню планку. Так ви переконаєтеся, що очікування рекламників збігаються з вашими можливостями, і не потрапите в ситуацію, коли за перші три дні з рахунку в Яндексі відлітає сума, закладена Вами на місяць.

 Порядок платежів повинен бути заданий з точністю комп'ютерного алгоритму: за якими частинами йде сума, в які терміни і від чого залежить платіж.

 Стандартне формулювання "... послуги оплачуються протягом трьох днів після підписання акту" повинно доповнюватися зазначенням на те, в який термін має бути підписаний акт і що буде, якщо цього не станеться. Інакше контрагент може під різними приводами просто не ставити підпис, і відведені на оплату "три дні з моменту підписання" так ніколи і не настануть.

 Тепер про результат. У предметі договору повинно бути прямо вказано те, що ви хочете отримати. На перший погляд здається, що це очевидно. Але згадайте, скільки угод укладається з формулюванням "предметом договору є надання якихось там послуг".

 Для прикладу візьмемо договір, за яким реєструються товарні знаки для довірителів. Можна написати розмито "Предметом договору є надання послуг по реєстрації товарного знака". Замість цього варто передбачати: "Виконавець зобов'язується отримати оригінал Свідоцтва на товарний знак Замовника і передати оригінал цього Свідоцтва Замовнику".

 Людям не потрібні якісь аморфні "послуги". До юристів звертаються за тим, щоб отримати результат. Тому звертайтеся до ЮК «Приходько та партнери» - ми з радістю Вам допоможемо.

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація