"Кожен хто звертається до нас, звільняє себе від думок про своє питання та отримує результат, оскільки ми цінуємо найважливіший ресурс – Ваш час."
Старший партнер
Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.
ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ
СМКОР, ПН, РК, ЄРПН, ризик, критерії ризиковості – це все слова, що протягом останнього року стоять на порядку денному у кожного підприємця. І все пов’язано із здійсненням господарської діяльності, яка передбачає здійснення реєстрації податкових накладних. Але в чому проблема?
Нинішня політика Державної податкової служби України полягає в тому, що зміна коду УКТЗЕД, що обов’язково зазначається при реєстрації податкової накладної за постачання товарів, в більшості випадків, є неприпустимою.
Податківці вбачають «для себе» наступний механізм здійснення адміністрування податку на додану вартість (ПДВ):
суб’єкт господарювання здійснює реєстрацію ПН, використовуючи податковий кредит за товар того ж самого коду УКТЗЕД, що й був ним придбаний;
у випадку, якщо суб’єкт господарювання є виробником продукції, то реєстрація податкових накладних здійснюється за рахунок «чистого» податкового кредиту, що сплачений реальними коштами до бюджету. При цьому, податковий кредит за товари (послуги), придбані в ході виробництва продукції має бути повернений за рахунок бюджетного відшкодування ПДВ.
Із вищезазначеного слідує два висновки:
- ДПС фактично вбачає різні податкові кредити, що знаходять на єдиному рахунку платника податків;
- ДПС та держава фактично користуються протягом декількох місяців коштами, що « заморожені » у платника податків, поки не буде здійснено бюджетне відшкодування.
Однак, повноцінне функціонування даного механізму призвело б до колапсу діяльності усього бізнесу, оскільки нездійснення чи несвоєчасне здійснення реєстрації податкових накладних фактично не лише зупиняє його роботу, а й ставить під ризик застосування штрафних санкцій контрагентами (через наявність «податкових обмовок») та фінансових санкцій контролюючих органів. Для уникнення таких проблем, було прийнято Постанову Кабміну від 11.12.2019 року № 1165 (хоча більшість практиків до неї ставиться скептично).
У пункті 3 вищезгаданої постанови передбачено чотири випадки здійснення безумовної реєстрації податкових накладних системою моніторингу критеріїв оцінки ризиковості:
1) Операція звільнена від оподаткування податком на додану вартість (перелік таких операцій передбачений статтею 197.1 Податкового кодексу України);
2) обсяг постачання становить менше 500 000 грн. за умови, що з одним контрагентом поставки не перевищують 50000 грн., а сума ПДВ, сплачена у попередньому календарному місяці, перевищує 20 000 грн. Крім того, директор такого підприємства не може займати аналогічну посаду на більш як 3 юрособах;
3) одночасне виконання умов:
- сплачена платником податку за останній календарний рік сума ПДВ, що передує місяцю, в якому складено ПН/РК перевищує 1000000 грн.;
- податкове навантаження перевищує 5%;
- збільшення суми поданих на реєстрацію податкових накладних не перевищує коефіцієнт 1,4 у порівнянні із минулим місяцем.
Показники D та P можна знайти в електронному кабінеті платнику податку;
4) ДПС затверджено таблиці платника податків, поданих по конкретних кодах УКТЗЕД (стосується виробників продукції).
Зазначена система створена з метою запобігання здійснення так званих «скруток», тобто зміни податкового кредиту з одним кодом УКТЗЕД іншим.
Якщо у Вас виникли питання – звертайтеся, з радістю Вам допоможемо!
Розрахувати вартість допомоги:
1 питання
Вашою справою займалися інші юристи?
2 питання
Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?
3 питання
Юридична допомога Вам потрібна терміново?
Старший партнер
Адвокат, спеціалізується на нерухомості, корпоративному, фінансовому, податковому, цивільному та договірному праві, а також вирішенні спорів у судовому порядку.
Інші статті по цій темі:
передзвонимо
протягом дня