Фото: Які документи потрібні для оформлення спадщини на будинок?

"Права людини – понад усе"

Борисенко Алла Андріївна
E-mail
borysenko@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-88

Юрист практики сімейного права. Спеціалізується на процедурі розлучення, стягненні аліментів, поділу майна подружжя, встановленні місцезнаходження дитини, позбавленні батьківських прав, отриманні посвідчення батьків багатодітної сім’ї, інших сімейних та спадкових спорах.

Зв'язатися зараз

Які документи потрібні для оформлення спадщини на будинок?

Час прочитання: 3 хв.

Зв’язатися зі спеціалістом

+38 (093) 007-44-88

Смерть рідної людини є завжди трагедією для близьких родичів, адже зазвичай відбувається в ті моменти, коли цього не очікуєш.

Але окрім емоційних хвилювань, законним спадкоємцям також доводиться стикатися із майновими питаннями, що повʼязані безпосередньо з оформленням спадщини.

А тому у цій інформаційній статті фахівці із юридичної компанії “Приходько та партнери” допоможуть розібратися в практичних нюансах цього процесу та нададуть відповідь на питання щодо того, які документи потрібні спадкоємцям для оформлення спадщини на будинок.

Які документи потрібні для оформлення спадщини на будинок?

Який існує процес оформлення спадщини в Україні?

  1. Звернення до нотаріуса. Першим етапом для оформлення спадщини є саме звернення спадкоємців до місцевого нотаріуса із відповідною письмовою заявою про прийняття спадкового майна. Дану заяву потрібно подавати протягом 6 місяців з моменту смерті спадкодавця. При зверненні нотаріус обовʼязково повідомляє, які документи слід подати разом із заявою;
  2. Відкриття спадкової справи. Після того як нотаріус отримує необхідний пакет документів із поданою заявою про прийняття спадщини він відкриває спадкову справу. Якщо існує потреба також проводить розшук інших спадкоємців та повідомляє їх про смерть спадкодавця і відкриття спадщини;
  3. Проведення розподілу спадщини. Якщо спадкоємець лише один, то за таких обставин проблем не виникає, оскільки він успадковує усе майно. Якщо спадкоємців існує декілька, то зʼявляється потреба в проведенні розподілу спадщини. За загальним правилом спадкоємці можуть домовитися між собою про добровільний розподіл спадщини, визначивши частки, які кожен із них отримає в разі прийняття спадщини. Проте, у випадку наявності конфлікту між спадкоємцями щодо визначення частки, вони звертаються до судових органів влади, які і приймають остаточне рішення щодо розподілу спадкового майна;
  4. Отримання свідоцтва про право на спадщину. З моменту вирішення всіх спорів щодо спадщини або коли минуло 6 місяців із дати смерті спадкодавця, нотаріус видає свідоцтва про право на спадщину громадянам. Дане свідоцтво є правовстановлюючим документом, а тому з його допомогою можливо оформити спадкове майно;
  5. Проведення реєстрації права власності. Є кінцевим етапом оформлення спадщини на якому спадкоємець офіційно стає законним власником спадкового майна, оскільки отримує всі права власності на нього, а саме розпорядження, користування та володіння. Підтвердженням проведення реєстрації права власності на спадщину є отримання витягу із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Також буде корисно: Адвокат по спадковим справам

Які документи потрібні для оформлення спадщини на будинок?

Типовим переліком документів є:

  • заповіт (якщо він був складений за життя спадкодавцем);
  • якщо спадщина приймається за законом - документи та довідки, що підтверджують родинні звʼязки (наприклад, свідоцтво про народження або про шлюб, довідка про склад сімʼї, рішення судових органів влади про встановлення факту тощо);
  • свідоцтво про смерть спадкодавця (як правило подається оригінал);
  • документ, в якому зафіксовано місце реєстрації та проживання померлого спадкодавця, а також перелік громадян, що з ним проживали;
  • документи, що підтверджують особу спадкоємця (зазвичай паспорт та РНОКПП);
  • документи, що підтверджують законність набуття майна померлим спадкодавцем (наприклад, свідоцтво про право власності на будинок чи будь-яке інше нерухоме майно);
  • копія квитанції про сплату мита, що встановлене державою за відкриття спадкової справи;
  • та багато інших.

Зверніть увагу! Вищезазначений перелік документів не є остаточним та може бути розширений в залежності від індивідуальних обставин по справі.

Які документи потрібні для оформлення спадщини

Чому варто звертатися саме до нашої компанії?

  • Багаторічний та практичний досвід роботи у сфері спадкового права України;
  • Ґрунтовні знання чинного законодавства України;
  • Забезпечення гарантованого результату по справі;
  • Професійний підхід до розвʼязання проблемних ситуацій клієнтів компанії;
  • Дотримання адвокатської таємниці, що надає можливість нашим клієнтам бути впевненими в конфіденційності їх даних.

Для запису на консультацію та отримання юридичної допомоги у складанні необхідних документів для оформлення спадщини заповнюйте заявку нижче. Наш профільний адвокат звʼяжеться із вами найближчим часом!

Розрахувати вартість допомоги:

1 питання

Вашою справою займалися інші юристи?

Так
Ні

2 питання

Ви знаходитесь в Києві чи Київській області?

Так
Ні

3 питання

Юридична допомога Вам потрібна терміново?

Так
Ні
E-mail
borysenko@prikhodko.com.ua
Номери телефонів
+38 (093) 007-44-88

Юрист практики сімейного права. Спеціалізується на процедурі розлучення, стягненні аліментів, поділу майна подружжя, встановленні місцезнаходження дитини, позбавленні батьківських прав, отриманні посвідчення батьків багатодітної сім’ї, інших сімейних та спадкових спорах.

Зв'язатися зараз

Наскільки стаття була корисною? Оцініть:

5

Кількість оцінок:

12

20%
знижка
Якщо ми не
передзвонимо
протягом дня
Консультація
Юридична компанія
Залиште заявку на юридичну допомогу прямо зараз:
Найкращі юристи
Чесна ціна
Працюємо швидко
Онлайн / офлайн консультація